עמוד:91

המכילה את תוצאת הכפל . row * column לסיום , את הסוגריים המסולסלים , שהם חלק ממשפטי ה , for- עטפנו בתגים < % ו . % > - שאלה 3 . 2 שנו את הדף שמורץ בשרת כך שהניקוד יחושב על-פי כללי הניקוד שהוגדרו בפרק 2 ( סעיף ( 2 . 5 במשימה ב . ' את עיצובו של דף זה כתבתם ושמרתם בקובץ . Game 0 a . htm הוסיפו לקובץ את התסריטים הנדרשים ושמרו את הדף בקובץ בשם . game 1 a . jsp שאלה 3 . 3 שנו את הדף של משחק ' מכונת המזל ' שמורץ בשרת , והוסיפו לשיטת החישוב של הניקוד את התנאי הזה : אם שלושת המספרים שיוגרלו יהיו זוגיים , יינתנו 5 נקודות . שליחה של הנתונים מהלקוח לשרת בפעילות הקודמת למדנו כיצד השרת שולח מידע ( ניקוד ) ללקוח , ואולם יישומי השרת – לקוח מאפשרים גם העברת נתונים מהלקוח לשרת . בגרסה הזאת של המשחק , המשתמש מתבקש להקליד את שמו בטופס המוצג בדפדפן . לחיצה על הכפתור ' נסו מזלכם ' תגרום , בין היתר , להעברת שם המשתמש לשרת . השרת יפעיל את דף הJSP- המתאים ויבצע את אותן הפעולות שביצע בפעילות הקודמת ( כלומר : יגריל שלושה מספרים ויחשב את הניקוד בהתאם לכללי המשחק . ( נוסף על כך , השרת יבדוק אם הלקוח ( הדפדפן ) אכן שלח שם ולא מחרוזת ריקה . אם הלקוח שלח שם ( ולא מחרוזת ריקה , ( המשתמש יזכה בבונוס של שתי נקודות . לסיום , השרת יכין תגובה המכילה את שם המשתמש ואת הניקוד שלו . כדי לממש זאת , עלינו לשנות את קובץ ה – jsp- להוסיף לו קטעי קוד שבהם העצמים והפעולות ישמשו לקריאת הנתונים שהגיעו מהלקוחות ולעבד אותם . כמו-כן , עלינו לשנות את הדף שמוצג בצד של המשתמש – להוסיף תגי HTML להצגת טופס , המכיל שדות קלט , שבאמצעותו יישלח הנתון שהמשתמש הקליד לדף השרת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר