עמוד:81

יצירת עצם שמאפשר ליצור מספרים אקראיים rand = new java . util . Random (); // { הגרלת מספרים אקראיים בתחום הדרוש n 2 = 1 + rand . nextInt ( 9 ); n 1 = 1 + rand . nextInt ( 9 ); // n 3 = 1 + rand . nextInt ( 9 ); אם שלושת המספרים שווים if ( n 1 == n 2 && n 2 == n 3 ) { // הניקוד return 10 ; // 10 } else { אחרת - הניקוד return 2 ; // 2 { כדי להגריל מספרים אקראיים , השתמשנו בעצם מהטיפוס . java . util . Random המשתנה המייצג את העצם הזה כאן הוא . rand המחלקה Random של ספריית ג ' אווה ( חבילה ( java . util מציעה כמה פעולות להגרלת מספרים . לפני שנוכל להשתמש בפעולות שמחלקה זו מספקת עלינו ליצור עצם . הפעולה ליצירת עצמים היא הפעולה . new כדי ליצור עצם בשם rand מטיפוס Random נרשום את המשפט הבא : rand = new java . util . Random (); התנאי שהוספנו מטרתו לוודא שאין עצם מטיפוס . Random כעת נוכל להשתמש בפעולה nextInt של המחלקה ; פעולה זו מקבלת פרמטר מטיפוס שלם שמגדיר את התחום שממנו יוגרל המספר . המספרים מוגרלים מתוך התחום 0 ועד ערך שהתקבל פחות . 1 כלומר , הפעולה nextInt ( N ) מחזירה מספר כלשהו , הנבחר באקראי , מהתחום . 0 .. N-1 לפיכך , כדי להגריל מספר בין 1 ל9- ולאחסנו במשתנה n 1 רשמנו : מגריל מספר בין 0 ל- 8 ואז מוסיף n 1 = 1 + rand . nextInt ( 9 ); // 1 שאלה למחשבה הסבירו מדוע לא רשמנו את ההוראה הזאת : n 1 = rand . nextInt ( 10 ); כדי להגריל מספר בין 1 ל ? 9-

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר