עמוד:82

המשתמש מקליק בעכבר על צלמית של הדפדפן . ( אירוע שיוזם המשתמש נקרא ' התרחשות חיצונית . ' לדוגמה , אם המשתמש הקליק בעכבר על צלמית של דפדפן , כתגובה ייפתח חלון של הדפדפן . תוכניות שונות , כגון מערכת הפעלה , מכילות קטעי קוד שמותאמים לכל אחד מהאירועים וכן נעזרות במנגנון שמזהה אירוע מסוים שיזם המשתמש ומפעיל את קטע הקוד המתאים לטיפול באירוע זה . כתיבת תכנית המבוססת על העיקרון שלפיו בעקבות התרחשות חיצונית במערכת מתבצע קטע של תכנית שהוגדר מראש , נקראת תכנות מונחה אירועים . ( Event-driven programming ) תכנות מונחה אירועים מבוסס על הגישה , שבה בונים תכנית המכילה רכיבים ה " ממתינים " לקבל אות . האות נקרא מאורע ( event ) והוא מתקבל כאשר מתרחש אירוע מסוים במערכת אליה קשוב היישום . לדוגמה , יישום המכיל ממשק משתמש גרפי interface ) ( Graphical unit המציג חלון ועליו רכיבים שונים , כגון : לחצן , תיבות טקסט , תיבות בחירה , רשימות ועוד . בנוסף לעיצוב ובנית החלון שמכיל את הרכיבים , מפתחי היישום כותבים קטעי תכנות לביצוע פעולות מסוימות שיתרחשו רק כאשר המשתמש ישתמש ברכיב כלשהו . לדוגמה : אם המשתמש לחץ על כפתור " משחק , " יופעל קטע קוד המאפשר למשתמש לשחק במשחק . דוגמה נוספת , כאשר המשתמש מעביר את העכבר באזור מסוים בחלון , יופעל קטע קוד המציג חץ המתאר את תנועת העכבר . אירועים אלו גורמים להפעלת מנגנון הנקרא מתפעל אירועים , שתפקידו לזמן את הפעולה המתאימה לרכיב הנבחר . גישה זו מאפשרת בניית יישום אינטראקטיבי בצורה פשוטה ומודולארית הקלה לתחזוקה ולהרחבה . כפי שציינו , השרת ממתין לבקשת HTTP ( התרחשות חיצונית , ( וברגע שהתקבלה בקשה כזאת , הוא מריץ את דף ASP המתאים ומבצע את המשפטים הרשומים באירוע . Page–Load כעת , נבנה את דף ASP המורכב משני חלקים עיקריים : החלק המכיל את ההגדרות והפונקציות והחלק המכיל את תגי הHTML- שבו מכין השרת את התגובה ללקוח . החלק הראשון כולל הנחיות והגדרה של משתנים ופונקציות בתוך תסריט התחום בין התגים < script > ו . - תוכלו לראות שיש בתחילת הקובץ שתי הנחיות . הנחיות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר