עמוד:207

משימות לסיכום הפרק והספר 1 בפרק זה עסקנו בקצרה בכמה מן האתגרים העומדים לפני החברה הישראלית בתחום החברתי-כלכלי כיום , בראשית המאה ה . 21- ישנם עוד אתגרים רבים שלא עסקנו בהם . לסיכום הלמידה בפרק זה ובספר כולו , בחרו אתגר חברתי-כלכלי , ערכו תחקיר מקיף על אודותיו , והכינו מסמך מדיניות בנושא שבחרתם . מטרת המסמך היא לשכנע את קובעי המדיניות לאמץ את הצעתכם . הביעו עמדה ברורה ומנומקת הנתמכת בנתונים ובעובדות . המסמך יכיל : מידע ונתונים המתארים את הבעיה . ניתוח המידע והנתונים על פי הנושאים והמושגים שלמדתם בספר . יעד או יעדים מוצעים לפתרון הבעיה . כלי מדיניות מוצעים להשגת היעדים שהוצבו , תוך ניתוח היתרונות והחסרונות של כל אחד מהכלים המוצעים . תוכלו לבחור אתגר מן האתגרים שעסקנו בהם ולהרחיב בו , או לבחור אתגר שלא עסקנו בו בספר זה , לדוגמה : מרכז ופריפריה : דרכים שונות לצמצום הפערים בין מרכז לפריפריה ; התמקדות בצמצום הפערים בתחום מסוים . קליטת עלייה : - שיפור מצבם החברתי-כלכלי של העולים מאתיופיה . - השינויים במדיניות קליטת העלייה בישראל ( שנות ה50- מול שנות ה , ( 90- בהתאם לשינויים בהשקפת העולם החברתית-כלכלית . בריאות : צמצום הפערים בנגישות לשירותי הבריאות . עבודה : צמצום פערי השכר בין הגברים לנשים ; קידום התאגדויות עובדים . מים : הזכות למים בישראל לנוכח העברת סמכויות המדינה לידי תאגידי מים בבעלות פרטית . עוני : צמצום ממדי העוני , בכלל האוכלוסייה או בקרב קבוצה מסוימת . אנשים עם מוגבלות : קידום שוויון הזדמנויות ושוויון חברתי-כלכלי לבעלי מוגבלויות . ריכוז ההון בידי מעטים : דרכי ההתמודדות עם תופעה זאת . הפרטה : הפרטת חברת החשמל . איכות סביבה ראויה : שיפור תשתיות הביוב במדינה . ( דו"ח העוני הסביבתי . ( הדאגה לרווחת הפרט בהלכה ובמסורת היהודית . ( חינוך , עבודה , דיור , ועוד . (

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר