|
עמוד:248
שהרכב מפסיק את מעברה של קרן אור בלתי ניראת העוברת בין שני המלבנים המקווקווים . מערכת הדומה לזו המזהה מעבר כלי רכב מותקנת , בדר"כ , בדלת של מעלית כדי למנוע את סגירתה שעה שעוברים אנשים בפתח המעלית . באיור 9 . 10 מופיע תיאור עקרוני של מערכת כזו המותקנת במעלית . מערכת זיהוי מעבר הרכב עשויה להיות בנויה ממערכת של חיישן קרבה אופטי , הפועלת כאמור , באור בלתי נראה לעין , בדרך כלל , אור תת-אדום . ( IR ) המערכת מורכבת משני חלקים : יחידת משדר הכוללת מקור אור ויחידת מקלט המותקנים , במקרה של הדוגמה שלנו , ביחידה אחת . כאשר מעבר האור מהמשדר למקלט מופרע על-ידי גוף כלשהו , עוצמת ההארה המתקבלת בחיישן האופטי משתנה . התיישן מזהה את השינוי , וממיר אותו באות חשמלי המשמש ליצירת דופק שעון וקביעת כיוון המנייה . באיור 9 . 9 מסורטט מבנה עקרוני של מערכת כזו . מול החיישן , במלבן המקווקו שאליו לא מחוברים מוליכים באיור , 9 . 8 ממקמים מחזיר אור ( רפלקטור , ( המחזיר את קרן האור אל המקלט . כאשר עוברת בין החיישן לרפלקטור מכונית , מפסיקה החזרת האור אל המקלט . המקלט מזהה את הירידה בעוצמת הארה , ומפיק אות חשמלי בהתאם . כאמור , שימוש בחיישן קרבה פוטואלקטרי שבו המקלט והמשדר נמצאים ביחידה אחת היא לזיהוי נוכחות אדם בפתח הכניסה למעלית . איור 9 . 9 תיאור עקרוני של פעולת משדר ומקלט המותקנים ביחידה אחת ושימוש במחזיר אור
|
|