עמוד:174

ברכב , מסת הרכב , הקפיץ ובולם ה זעזועים , קובעים את תדירות התנודות במהלך בלימת הזעזועים . בלימת זעזועים באופנוע שטח באופנועי שטח מותקן בולם זעזועים הידראולי ( ממולא בשמן מיוחד ) מעל הגלגל הקדמי ו הבולם מורכב , בין השאר , מבוכנה המסוגלת לנוע בתנועה מואטת ומקפיץ . כאשר הבולם אינו מבצע בלימה אורכו כ30- ס"מ , כמתואר באיור . 7 . 12 אפשרות "ההתכווצות" הרבה של בולם הזעזועים והחזרה למצב הרגיל , מאפשרים לו לבלום זעזועים חזקים במיוחד הנגרמים בעת רכיבה בדרכים משובשות ובעת היתקלות במכשולים גדולים . כאשר האופנוע נע באזור בו קיימים "בורות ' תנועת הבולם תהייה הפוכה בעת תהליך הבלימה , כלומר הוא יתארך ברגע הראשון ואחר יחזור למצבו הרגיל . כאשר ניצב מכשול בדרכו של האופנוע , בולם הזעזועים 'סופג' את הזעזוע והבוכנה 'נכנסת' פנימה . הקפיץ מחזיר את הבולם למצבו הראשוני בתנועה המתאפיינת בתנודות מתרסנות . איור - 7 . 12 בולם זעזועים קדמי באופנוע שטח

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר