עמוד:71

5 כותבים המשך למשל הוסיפו המשך למשל . א . תוכלו לכתב על חיות נוספות . דגמות : לויתן , ג'ירפה , גמל , נחש . ב . כתבו את התכונות של החיות , שתרצו להוסיף . דגמות : כעס הלויתן ואמר : "אני נהדר . אבל , לדעתי , הג'ירפה . " ... נעלבה הג'ירפה ואמרה : "אני משלמת , אבל . " ... 6 לומדים לקח א . מה דעתכם : מי הם , בעצם , חסרי החסרונות ? האם הם באמת חיות ? ב . מה הלקח ( החכמה , מוסר ההשכל , ( שהמשל מלמד את הקוראים ? 7 מדברים על חסרונות ועל יתרונות א . לפניכם טבלה . העתיקו אותה למחברת . ב . מינו ( חלקו ) את התכונות מן המחסן ל2– סוגים : חסרונות ויתרונות . מחסן תכונות : חכם יפה שקט מדבר הרבה סקרן עצלן עוזר לאחרים צועק הרבה נעים מצחיק מרצה מעצמו בישן ג . האם כל התלמידים בכתה מינו את התכונות באותה הדרך ? בדקו ודברו על כך . ד . אם יש הבדל במיון - הסבירו למה מינתם כך . ה . צינו 2 תכונות שיכולות להחשב גם חסרון וגם יתרון . ו . אילו מן התכונות בטבלה מאפינות אתכם ? תוכלו להוסיף עוד תכונות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר