עמוד:217

59 נמקו מדוע המרובעים שבסרטוטים הם טרפזים שווי–שוקיים . 60 המרובע ABCD שבסרטוט הוא טרפז . ) AB || CD ( א . האם הטרפז הוא שווה–שוקיים ? הוכיחו . ב . מצאו את זוויות הטרפז . 61 א . סרטטו שלושה טרפזים שווי–שוקיים . ב . מצאו תכונות משותפות לזוויות של כל הטרפזים שווי–השוקיים שסרטטתם . משפט בכל טרפז שווה–שוקיים זוג זוויות שליד אותו בסיס שוות זו לזו . 62 תלמידים שהתבקשו להוכיח את המשפט הציעו בניות עזר שונות . נסו להוכיח את המשפט בעזרת כל אחת מבניות העזר המוצעות . אילו מהן אכן מועילות להוכחת המשפט ? א . מאיר הציע להוריד גבהים מקצות הבסיס הקצר של הטרפז : ב . אורי הציע להשלים את הטרפז למשולש : ג . שירה הציעה להעביר דרך קצה הבסיס הקצר קו מקביל לשוק :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר