עמוד:207

22 בכל סרטוט השלימו דלתון שהקטעים הנתונים הם שתיים מצלעותיו . אם אפשר - סרטטו גם דלתון קעור וגם דלתון קמור . אם אי–אפשר - הסבירו מדוע אי–אפשר . האם אפשר לסרטט דלתון אחר ? אם כן - סרטטו ; אם לא - הסבירו מדוע לא . 23 הרחבה בכל סעיף נתון תיאור של דלתון . הציעו דרכים שונות לגזור דלתון כזה מדף מלבני מבלי להשתמש בכלי מדידה . הסבירו מדוע התקבל דלתון המתאים לתיאור . א . דלתון קמור ב . דלתון קעור ג . דלתון שהוא מעוין ד . דלתון שהוא ריבוע . 24 בכל סעיף קבעו אם הטענה נכונה או לא נכונה . הוכיחו את קביעתכם . א . כל מעוין הוא דלתון . ב . כל דלתון הוא מעוין . ג . כל ריבוע הוא דלתון . ד . כל דלתון הוא ריבוע . ה . כל דלתון הוא מקבילית . ו . קיים דלתון שהוא מקבילית . 25 בכל סעיף קבעו אם המרובע המתואר הוא בהכרח דלתון . הוכיחו את תשובתכם . אם המרובע אינו בהכרח דלתון - תקנו את התיאור והוכיחו שהתקבל תיאור של דלתון . א . מרובע שאחד מאלכסוניו מחלק אותו לשני משולשים שווי–שוקיים . ב . מרובע שאחד מאלכסוניו מחלק אותו לשני משולשים חופפים . ג . מרובע שאלכסוניו מאונכים זה לזה . ד . מרובע שבו אחד האלכסונים חוצה את האלכסון האחר ומאונך לו . ה . מרובע שבו אחד האלכסונים חוצה שתי זוויות של המרובע . ו . מרובע שכל צלעותיו שוות זו לזו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר