עמוד:184

25 לפניכם שלוש דרכים להוכיח את המשפט שהוצג בעמוד הקודם . הוכיחו את המשפט בשלוש הדרכים . דרך 1 א . האריכו את התיכון AE כאורכו עד לנקודה D ) כמו בסרטוט ( וחברו את הנקודות D , B ו . C– מהו סוג המרובע ABDC שהתקבל ? נמקו . 1 ב . הסבירו מדוע 2 . AE = BC דרך 2 א . סרטטו מהנקודה E את הקטעים EK וEM– המאונכים לניצבי המשולש , והוכיחו כי . ? EKC ~ ? BAC ב . הסבירו מדוע הנקודה K היא אמצע הניצב . AC ג . הוכיחו כי 1 . AE = EC ד . הסבירו מדוע 2 . AE = BC דרך 3 א . סרטטו מהנקודה E את הקטעים EK וEM– המאונכים לניצבי המשולש . מהו סוג המרובע AMEK שהתקבל ? נמקו . ב . הוכיחו כי EKC BME ? . ג . העבירו את האלכסון MK במרובע . AMEK מהו סוג המרובע MECK שהתקבל ? נמקו . ד . הסבירו מדוע 1 . CE = AE ה . הסבירו מדוע 2 . AE = BC 26 אורכי הניצבים במשולש ישר–זווית הם 12 ס"מ ו5– ס"מ . מצאו את אורך התיכון ליתר . 27 במשולש ישר–זווית אורך התיכון ליתר הוא 10 ס"מ ואורך אחד הניצבים הוא 16 ס"מ . מצאו את היקפו ואת שטחו של המשולש . 28 במשולש ישר–זווית התיכון ליתר קצר ב5– ס"מ מהיתר . אורך אחד הניצבים הוא 6 ס"מ . חשבו את היקפו ואת שטחו של המשולש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר