עמוד:59

33 פרקו לגורמים ) הציגו את הביטוי כריבוע של סכום . ) 34 2 א . חשבו בעל–פה : 65 ב . שתי תלמידות חישבו 65 בדרכים שונות . דנה : 65 = 4225 65 2 = 65 מיכל : 5 + 5 = 3600 + 600 + 25 = 4225 65 = ) 60 + 5 ( = 60 הסבירו את דרכי הפתרון של שתי התלמידות . האם שתיהן פתרו נכון ? באיזו משתי הדרכים נוח יותר להשתמש בחישוב בעל–פה ? חישוב בעל–פה בעזרת נוסחת ריבוע הסכום אפשר לחשב בעל–פה בעזרת נוסחת ריבוע הסכום . דוגמה 34 2 במקום 34 נכתוב ) 30 + 4 ( ונשתמש בנוסחת ריבוע הסכום : 4 + 4 = 900 + 240 + 16 = 1156 2 34 = ) 30 + 4 ( = 30 בדקו במחשבון אם אכן . 34 = 1156 35 חשבו בעל–פה בעזרת נוסחת ריבוע הסכום . 36 א . רונית חישבה 15 כך : 15 = 10 + 5 = 100 + 25 = 125 הראו שהתשובה של רונית שגויה והסבירו את הטעות . ב . לפניכם טענה : "סכום הריבועים של שני מספרים שווה לריבוע הסכום שלהם " . האם הטענה נכונה עבור כל שני מספרים ? אם לא - האם יש שני מספרים שעבורם הטענה נכונה ? מהם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר