עמוד:51

3 כתבו ביטויים שווי–ערך ללא סוגריים . פשטו אם אפשר . עד עתה למדתם לכפול סכומים והפרשים של ביטויים אלגבריים בעזרת חוק הפילוג המורחב , ולאחר מכן לפשט את הביטוי שהתקבל . עתה תלמדו נוסחאות של כפל מקוצר , המאפשרות לכפול בדרך מקוצרת סכומים או הפרשים של ביטויים מסוימים . נוסחת הפרש הריבועים 4 נועה לקחה ריבוע שאורך צלעו a ס"מ וגזרה מאחת הפינות ריבוע שאורך צלעו b ס"מ ) סרטוט . ) 1 את הצורה שהתקבלה גזרה נועה לשני חלקים ) סרטוט ) 2 ובנתה מהם צורה חדשה ) סרטוט . ) 3 א . הסבירו מדוע שתי הצורות שהתקבלו בסרטוט 2 הן מלבנים . ב . הסבירו מדוע הצורה החדשה שהתקבלה בסרטוט 3 היא מלבן . ג . האם לצורה בסרטוט 1 ולמלבן בסרטוט 3 יש אותו שטח ? הסבירו . ד . הראו ששני הביטויים a - b ו ) a - b () a + b (– מתארים את השטח של הצורות בסרטוטים 1 ו– . 3 ה . האם מסעיף ד אפשר להסיק שהביטויים a - b ו ) a - b () a + b (– הם ביטויים שווי–ערך ? הסבירו . 5 לפניכם ארבע מכפלות : 1 ) x + y () x - y ( 2 ) 3 - y () 3 + y ( 3 ) b - 3 () b + 3 ( 4 ) 2 x + 9 () 2 x - 9 ( א . מה משותף לארבע המכפלות ? כתבו דוגמה למכפלה שהמבנה שלה דומה למכפלות הנתונות . ב . לכל מכפלה כתבו ביטוי שווה–ערך ללא סוגריים ) פתחו את הסוגריים ( ופשטו . ג . נסו לנסח כלל המתאר את התוצאה המתקבלת , כשכופלים סכום של שני איברים בהפרש של אותם שני איברים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר