עמוד:19

קריאת הטקסט ובניית העפיפונים בכיתה בטקסט ההוראות לבניית עפיפון יש רצף של שלבים עוקבים לביצוע פעולה מורכבת אחת . זהו שלב מרכזי בפעילות ביחידת הלימוד - התלמידים מתנסים כאן הלכה למעשה בקריאה תוך כדי ביצוע . יש חשיבות רבה למעקב אחרי הפעילות ולסיוע כאשר נדרש . התפקיד של המורה כאן הוא כפול : לוודא שהתלמידים מבינים את לשון ההוראות , ולראות שהם מצליחים לעשות זאת בפועל . נותנים לתלמידים את הטקסט לבניית עפיפונים ( בעמוד ( 14 ואומרים להם שהם עומדים לבנות עפיפון . מנחים את התלמידים כיצד לגשת למשימה : לקרוא קריאה מרפרפת את הטקסט , להתבונן בתמונות , לקרוא את רשימת החומרים והכלים הדרושים ולוודא שהכול עומד לרשותם . מבקשים מהתלמידים לקרוא את ההוראות ולראות אם יש בהן מילים או מונחים לא מוכרים ( ואם עולים כאלה - מבררים אותם במליאה לפני התחלת הפעילות . ( מסבירים לתלמידים שעליהם לבנות את העפיפון שלב אחר שלב : לקרוא בכל פעם הוראה אחת קריאה דקדקנית , לבצע את הפעולה שבהוראה , עם סיום הביצוע לקרוא שוב את אותה ההוראה כדי לוודא שהיא אכן בוצעה בצורה נכונה , ואז לעבור לקריאת ההוראה הבאה ( אפשר לסמן 3 ליד כל הוראה שבוצעה . ( שואלים את התלמידים אם סדר הפעולות חשוב ומדוע . נותנים לתלמידים זמן לבניית העפיפונים . אפשר לבנות בזוגות או בשלישיות . בזמן שהתלמידים עסוקים בהכנת העפיפונים , עוברים ביניהם ומוודאים שהם פועלים לפי ההוראות או מסייעים להם במקרה של קושי בהבנה או בביצוע . היערכות בכיתה מכינים לכל אחד ואחת מהתלמידים סרטוט של עפיפון על פי ההנחיות האלה : - מצלמים את התרשים שבעמוד 18 על דף בגודל - . A 4 מגדילים את התרשים במכונת הצילום לדף בגודל . ( 144 % ) A 3

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר