עמוד:11

מבקשים מהתלמידים לצבוע את מילות ההוראה בפיסקה השלישית . כותבים על הלוח את כל מילות ההוראה , ומדגימים נוסחים אחרים של אחת ממילות ההוראה ( לדוגמה : משחררים , יש לשחרר , שחררו . ( מסבירים שבמקומות שונים אפשר למצוא נוסחים שונים של הוראות , אבל הכוונה זהה . מפנים את תשומת לב הילדים להוראה האחרונה ( יש להתרחק מעמודי חשמל ובניינים גבוהים , ( ומסבירים שלעתים ההוראות נכתבות בצורה של ציווי שלילי ( למשל : במקום ' יש להתרחק' אפשר לכתוב 'אל תתקרבו . ( ' מבקשים מהילדים לתת דוגמאות להוראות כאלה שהם מכירים מחיי היום יום . מבקשים מהתלמידים לכתוב נוסחים חלופיים לשתי הוראות נוספות . פעילות לשונית : מבררים בעזרת התוכן , בעזרת מילים מאותה משפחה או בעזרת המילון את פירושי המילים : נוסק , משייט ( למשל , בעזרת המילים המוכרות להם מסוק או שט . ( שואלים : מה עוד נוסק ( כלי תעופה ?( ומה משייט ( כלי שיט ?(

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר