מתוך:  > עפיפונים > מבוא

עמוד:6

מאפייני לשון משפטים קצרים וממוקדים , ללא תיאורים . שימוש בצורת בינוני- זכר-רבים , נושא סתמי - אין נמענים ספציפיים , לא ידוע מי עושה את הפעולה , ולכן זה מתאים לכולם ( מדביקים , גוזרים . ( שימוש בתואר הפועל כדי להבטיח ביצוע מדויק , לדוגמה : גוזרים בזהירות . שיקולים בבחירת הטקסט "עפיפונים ביפן וגם כאן" מאפייני תוכן טקסט מידע , המוסר מידע על עפיפונים בעבר ובהווה , ביפן ובישראל . מאפייני מבנה מבנה של כתבה , חלוקה לפסקות , כל פיסקה עוסקת בנושא אחר , כותרות ותת-כותרות נושאיות . בטקסט משולבות שאלות וניתנות להן תשובות . מאפייני לשון הטקסט כתוב בלשון הווה רבים , בשפה תיאורית , כנהוג בתיאור תופעות ומנהגים . יש שימוש בטקסט במילות קישור , כמו 'לכן , ' 'כדי , ' 'וכך , ' ליצירת קישוריות ולכידות בין המשפטים .. הצעות להוראת היחידה ( הקשר ) בניית העפיפונים יכולה להיות פעילות משותפת להורים וילדים לקראת יום המשפחה , או כבילוי בשעות הפנאי והחופשות , או לרגל אירועים בית-ספריים או לאומיים ( לדוגמה : הכנת עפיפונים מנייר ממוחזר בשבוע איכות הסביבה , או הכנת עפיפונים בכחול– לבן לקראת יום העצמאות . ( אפשר גם לנצל את אירועי העפיפוניאדה המתקיימים במקומות שונים בארץ . למשל , מוזיאון ישראל מקיים מדי שנה בקיץ אירוע של סדנאות לבניית עפיפונים והעפה שלהם . הנה קישור לכתבה המספרת על כך : http : // www . news 1 . co . il / Archive / 0020-D-246838-00 . html

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר