עמוד:17

בחירות ברשות המקומית ( עד המדור "פותחים חלון ( " עמוד 80 מבחינת התוכן - עיסוק בבחירות ברשות המקומית ובשאלה באילו דרכים התושבים יכולים להשפיע על החיים ביישוב . מבחינת המבנה - שילוב של טקסט מילולי ועלילון ( קומיקס . ( בועות הדיבור בעלילון מאורגנות כשאלה של הילדה בצד ימין ותשובות של הילדים האחרים . העלילון הזה מדגים את מה שנאמר בטקסט שלפניו על אחריות הרשות לפעול למען התושבים ועל היכולת של התושבים להשפיע על הרשות בטיפול בעניינים שונים ביישוב . מבחינת הלשון - בטקסט קיימת השוואה : ... " כמו שאזרחי המדינה " ... וגם משפט תנאי : "אם התושבים אינם . " ... במליאה : שואלים את הילדים לאילו מוסדות או ארגונים מתקיימות בחירות ( מועצת תלמידים , כנסת , ועד הורים . ( ... מקצים זמן לקריאה דמומה של הטקסט ומכוונים לשים לב את מי בוחרים תושבי הרשות , ומי אינו עומד לבחירה . מיישמים את הייצוג הגרפי של התרשים על בית הספר - מבקשים מכל קבוצה לסרטט תרשים של בעלי התפקידים בביה"ס ( מנהל , סגנים , מורים , תלמידים , מזכירות וכו . ( ' אפשר להכין להם מראש רשימה של בעלי התפקידים , כולל השמות שלהם , ולבקש מהם לארגן את המידע בצורה של תרשים היררכי . יכול להיות שהם יצטרכו עזרה בקביעת ההיררכיה . במליאה : דנים בקשר בין הפעלים שהודגשו לתפקידים השונים ( למשל , "עוזרים" זו פעילות פחות מחייבת מאשר "מבצעים . ( " מציגים את התרשימים של ביה"ס שהילדים הכינו , ומשווים ביניהם . משוחחים על הדמיון והשוני של התרשימים מבחינת המבנה והארגון . מתבוננים בצילום של מבנה הרשות המקומית במעלה אדומים ושואלים : היכן נמצא המבנה של הרשות המקומית ביישוב שלנו ? כיצד הוא נראה ? אפשר לבקש מהם לחפש תמונות של המבנה ולהביא לכיתה . בכיתות שיש בהן גישה לאינטרנט כדאי להיכנס לאתר של הרשות המקומית ביישוב שבו מתגוררים התלמידים ולחפש בו את תמונת המבנה .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר