עמוד:298

לפי הגישה שה' מייצג , לא תמיד מגיע עונש למי שחטא . יש אפשרות לתיקון , לסליחה , ולפעמים גם למחיקה של העונש . תמיד יש מקום לחמלה , לחסד ולרחמים . לדיון בכיתה מה אתם חושבים על הגישה שה' מייצג ? הציגו את היתרונות של גישה זו ואת החסרונות שלה . מצד אחד . .. במחברת ) מצד שני . . במחברת ( . 22 לסיכום , הסבירו במילים שלכם : מה המסר של ה' ליונה בעניין החסד ? לדיון בכיתה ומהי עמדתכם ? באיזו גישה אתם תומכים ? האם בעולם יש מקום רק לדין ? רק לחסד ? ואולי גם וגם ? 23 קראו את הסיפור הבא , חשבו וכתבו : מה דעתכם על החלטתו של ה' בסיפור ? אלוהים אמר לעצמו : אם אברא את העולם במידת הרחמים , אנשים ינצלו את המצב ויחטאו הרבה , כי אסלח להם כל הזמן ... מצד שני , אנשים אינם יכולים לעמוד בעולם שיש בו רק מידת הדין . לכן אברא עולם שיש בו גם מידת הרחמים וגם מידת הדין . והלוואי שכך יוכל העולם להתקיים . ( מבוסס על מדרש מתוך בראשית רבה יב טו ) למה !? אני חושב שלהעניש זה רעיון מצוין ! נכון ! ואני רוצה להוסיף בעניין הסליחה , שאם מישהו הרג מישהו כאשר הוא נהג שיכור , גם אם זה היה בטעות - מה זה משנה אם הוא מצטער עכשיו !? כי כולנו בני אדם ... ( טוב , חוץ ממני , ( ... ואם מישהו טעה , זה לא סוף העולם ... אפשר לבקש סליחה , ואפשר לקבל את הסליחה ולהמשיך הלאה ! אם ה ' סולח , קל וחומר שבני אדם יכולים לסלוח ! למה !? ו ... אני גם חושב שלסלוח זה רעיון מצוין ! אבל אתם בוודאי מבינים שלפעמים צריך לבקש סליחה , וגם לקבל עונש ... לדוגמה ... אם אנשים שנוהגים שיכורים היו נענשים מיד בשלילת רישיון לכל החיים ונכנסים לכלא לכמה שנים , נדמה לי שהיו פחות נהגים שיכורים ! נכון , ולא תמיד העונש עוזר ! לפעמים צריך רחמים , חסד וחיבוק כדי לא לעשות מעשים רעים !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר