עמוד:290

פרק ד - ואני לא אחוס !? בפרק ג קראנו כי ה' שולח שוב את יונה לנינוה . אבל הפעם יונה לא בורח , הוא קם והולך . יונה מנבא לאנשי נינוה שבעוד 40 יום העיר נינוה " נהפכת . " אנשי נינווה מבינים מיד את המסר : הם מכירים בכך שחטאו ואף מתקנים את מעשיהם הרעים . והנה , ה' רואה שאנשי נינוה "עשו תשובה" ומחליט לבטל את העונש . העיר נינוה ניצלה והיא לא תיחרב . אבל הסיפור עוד לא נגמר ... מה יהיה על יונה הנביא ? כיצד הוא מתייחס למה שקרה ? בואו נקרא . על כן קידמתי לברוח ... פס' 3-1 1 קראו את תגובת יונה לביטול העונש של נינוה ( בתנ"ך או בקומיקס , ( ובחרו במשפט המתאים מתוך המשפטים הבאים לתיאור התגובה : יונה מרוצה מכך שאנשי נינוה הקשיבו לנבואתו . יונה מתפעל מיכולתו של ה' לסלוח . יונה כועס על ה' ומאוכזב מכך שסלח לאנשי נינוה . יונה רוצה לברוח שוב לתרשיש . 2 בפס' 2 יונה מציין תכונות רבות של ה . ' א . כתבו במחברת את התכונות שיונה מציין . ב . הוסיפו תכונות אופי חדשות , דומות לאלה שנמצאות ב"רשימת התכונות" של ה' לפי יונה . ג . האם , לדעתכם , התכונות האלה הן תכונות חיוביות או שליליות ? ד . מדוע , לדעתכם , יונה מתלונן על תכונות אלה של ה ? ' רשימת התכונות שבחר יונה כדי לתאר את ה' אינה מקרית ... מה הבעיה של יונה ? נדמה לי שיונה לא מרוצה מתכונות החסד של ה ... ' פס' : 1 וירע - יונה הרגיש רע . ויחר לו - כעס מאוד . פס' : 2 הלוא זה דברי עד היותי על אדמתי - הרי זה מה שאמרתי עוד כשהייתי על אדמת ישראל . על כן - לכן . קדמתי - הקדמתי , מיהרתי . אל חנון - אל ששומע לתחנונים ומעניק חנינה . ורחום - שיש בו רחמים . ארך אפים - שיש לו סבלנות , אורך רוח כלפי מי שחטא , עד שהחוטא יתקן את דרכיו . ורב חסד - שעושה חסדים רבים . ונחם על הרעה - שיש לו היכולת להתחרט ולשנות את דעתו , גם כשהוא מתכנן עונש . פס' : 3 קח נא את נפשי ממני - קח את החיים שלי , הרוג אותי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר