עמוד:51

סיכום ביניים 7 העתיקו את הסיכום שלפניכם למחברת , והשלימו אותו : העונש של שלמה על חטאיו הוא ( במחברת ) . אבל ... ( במחברת ) ההבטחה של ה' לדוד , יש שתי הקלות בעונשו של שלמה : א . העונש יתממש בדור של ( במחברת ) . ב . לא כל הממלכה תיקרע משלמה . ( במחברת ) יישאר תחת מלכות בית דוד . גמול לדורות : בנים נענשים על חטאי אבותיהם ... סוג העונש ששלמה נענש בו הוא " גמול לדורות . " גמול הוא תגובה על מעשה - שכר או עונש . לדורות - לדורות הבאים , לצאצאים , לילדים ולילדי הילדים . כלומר , הבנים נענשים ומשלמים בכך מחיר על המעשים שעשו האבות . אחד הפסוקים שמסבירים את סוג העונש הזה , לקוח מספר ירמי ה * [ ... ]" אבות אכלו בסר ושני בנים תקהינה " : ( ירמיה , פרק לא פס' ( 28 הפסוק מתאר מצב ובו האבות עשו מעשה לא תקין - הם אכלו פרי בוסר , פרי לא בשל . ומי ייפגע בעקבות המעשה ? לא הם , האבות , אלא הבנים , אשר השיניים שלהם ייפגעו ולא יהיו חדות יותר אלא יהפכו לקהות . זהו משל , והנמשל הוא : אבות חוטאים , ובנים נענשים על מעשי אבותיהם . סוג זה של גמול מופיע בתנ"ך בחוקים ובסיפורים . אבל למעשה , גם בחיים שלנו יש " גמול לדורות . " לדוגמה , כאשר אנחנו איננו שומרים על איכות הסביבה - אנחנו פוגעים בחיים של הדורות הבאים ... לדיון בכיתה א . מה הם הרווחים ומה הם המחירים של שיטת הגמול , "גמול לדורות ? " עבור מי ? ב . האם גם בימינו מתקיים סוג של "גמול לדורות ? " הסבירו ותנו דוגמאות . אני לא מבין ! שלמה חטא , והבנים שלו ייענשו !!?? כן , קוראים לזה "גמול לדורות . " תקרא מה הינשוף מסביר על כך ... * ספר ירמיה אחד מספרי התנ"ך - ספר המספר את קורותיו של הנביא ירמיהו , אשר ניבא החל מתקופת מלכות יאשיהו ועד אחרי החורבן . בעמדתו העקרונית היה ירמיהו בעד השעבוד לבבל , מכיוון שהוא האמין שיהודה ראויה לעונש ורק לאחר ריצוי העונש יהיה אפשר לתקן ולשפר . כמובן , מלכי יהודה לא אהבו את הגישה של ירמיהו ולא הקשיבו לו . לירמיהו לא הייתה ברירה אלא לנבא , מכיוון שה' בחר בו לתפקיד הנביא .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר