עמוד:15

הוראות הבעה בעל-פה בספרים בספרים אלה מיומנויות ההבעה בעל-פה שזורות בלימוד ההבעה בכתב ואינן מהוות חלק נפרד מהעיסוק בהבעה . מיומנויות ההבעה בעל-פה מחזקות ומשלימות את מיומנויות ההבעה בכתב ולהיפך . הדיווח בעל-פה ישלים את העיסוק בדיווח בכתב או בסיכום , הטיעון בעל-פה והנאום ישלימו את העיסוק בטקסט טיעוני , והדיון יביא לידי ביטוי את העיסוק במבנה הדילמה תוך כדי הישענות על המבנים הקודמים , ואף יוסיף להן יכולות חדשות . ההוראה של סוגות ההבעה בעל-פה נשענת בספרים על ההוראה של הסוגות המקבילות בכתב . הקריאה בקול הוצמדה לשיעור הלשון כמערכת ( ספר , 1 שיעור ( 4 שם מובאים , בין השאר , סימני הניקוד . הדיווח בעל-פה נלמד בצמוד לדיווח בכתב . הטיעון בעל פה והנאום נלמדים בצמוד לטיעון . ההרצאה נלמדת כהמשך טבעי של טקסט מידע . הדיון הוא המשך של המבנה הלוגי של הדילמה = ) דיון כתוב . ( ההבעה בעל-פה מטופלת בשני הספרים בפרקי לימוד כלליים , בפעילויות שונות , ובפעילויות " מדברים ומגלים . " יכולות , ובהן – הידע לטעון טיעון , היכולת להאזין ולטעון טענה נגדית ( וכמובן , גם לספר , להשוות , לתאר . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר