עמוד:12

בצורה מצומצמת , בכתיבת תשובה ( ספר , 1 שיעור ( 8 כתיבת סיכום ( ספר , 1 שיעור ( 10 בכתיבת טיעון ובתהליך הכתיבה באופן ראשוני ( ספר , 1 שיעור . ( 15 בשלב מאוחר יותר דנים בתהליך הכתיבה לשלביו בצורה מעמיקה ( ספר , 2 שיעור : 10 תהליך הכתיבה , שיעור : 11 משוב ועריכה . ( לאורך כל הדרך מוזכרים שלבי הכתיבה גם במטלות . הספירליות מתבטאת גם בפריסת הטקסטים . בספר 1 הטקסטים קצרים יותר בדרך כלל , הלשון פשוטה יחסית , והנושאים קרובים לעולמו של התלמיד . בספר 2 הטקסטים ארוכים יותר , אוצר המילים גבוה יותר , התחביר מורכב יותר , והנושאים קשורים למעגלים רחבים ורחוקים יותר מעולמם של התלמידים . ( עוד על הספירליות ראו בתה " ל עמ ' ( . 47 הבנה גלובלית והבנה לוקלית – בלימוד טקסט נבדקת באופן קבוע ועקבי ההבנה הגלובלית של הטקסט : המסר , התוכן , הרעיונות , המבנה ; בצד ההבנה הלוקלית : מילים , ביטויים וניבים , שימושי לשון וידע לשוני . ( עוד על הבנה גלובלית והבנה לוקלית ראו בתה " ל עמ ' ( . 52 מענה מעשי – הספר אינו אוסף של נושאים תיאורטיים , אלא הוא בא לענות על צרכים אמיתיים מתחום חיי בית הספר ומתחומי חיים שמחוצה לו . קיים צורך ממשי בפיתוח יכולת ההבעה ( בכתב ובעל-פה , ( הבנת הנקרא , העשרת אוצר המילים , ופיתוח כלי חשיבה . הספר מספק מענה מעשי לצורכי המורים ולצורכי התלמידים : שיעורים מובנים , פעילויות רבות , טקסטים מגוונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר