עמוד:482

. 3 משפט מאוחה בקשר של ניגוד על תקופת ימי הביניים ותקופת הרבנות , החסידות וההשכלה לעומת העברית החדשה . . 4 משפט מורכב על לשון חז"ל . ב . כתבו לפי הנתונים בציר ( לפי ידיעותיכם ) קטע בן פסקה או שתי פסקות , שהיסוד המארגן שלו הוא השוואה . שלט > ם בכביש ( שילוב סוגות , טקסט הפעלה , שיר , תחביר , גזירה . ( כהולכי רגל או כתלמידי נהיגה , השלטים הבאים ודאי מוכרים לכם . א . איך השלטים מביעים את ההוראות ? הדגימו מתוך השלטים את צורות הפועל , האופייניות להבעת הוראה . ב . אילו צורות שלילת הפעולה מופיעות כאן ? ג . האם יש בין השלטים מבעים , שאינם משפטים אלא צירופים ? מה הם ? הפכו אותם למשפטים . ד . חלק מן השלטים כתובים בחרוזים . מצאו אותם . נתחו את החרוז . לשם מה משתמשים בחריזה כאן ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר