עמוד:405

. 11 שחבור פסוקיות נושא א . נסו לשנות את המשפטים הפשוטים בפעילות הקודמת למשפטים מורכבים , המכילים פסוקית נושא , מהסוגים : כדאי ש ,... מי / מה ש .... ב . סמנו במשפט הפשוט את הנושא , ובמשפט המורכב - את פסוקית הנושא . . 12 א . נתחו את המשפטים הבאים : קבעו את סוג המשפט ואת התפקידים של חלקיו השונים . ב . מיינו את המשפטים שיש בהם פסוקית נושא לשני הסוגים : כדאי ש ... או מי / מה ש ... נש + ' נו ' מושא אוגד נשוא לוואי לוואי 1 . 1 מי שניהל את הישיבה ן הוא יושב ראש ועד ההורים . משפט מורכב פסוקית נושא יסודי . 2 מובן שזה מצב מטריד מאוד . . 3 מנהל הישיבה היה יושב ראש ועד ההורים . . 4 התברר שההרצאה התבטלה בשל מספר נמוך של נרשמים . . 5 אלה שסיימו את הבחינה מתבקשים לצאת בשקט . . 6 היחס התוקפני הוא שהרתיע אותנו . . 7 חשוב שתגיעו לפגישה בזמן . . 8 צלצול הטלפון הוא שהקפיץ את כולם . . 9 הדעה הרווחת היא שחלומות אורכים שניות ספורות . . 10 צלצול הטלפון הקפיץ את כולם . . 11 חבל שלא הזמנתם מקומות בטלפון לפני יציאתכם מהבית . . 12 ידוע שבתקופת הקיץ מחירי הטיסות גבוהים . . 13 כב > ש אחז / ש » שה משפטים - המשפטים הבאים עוסקים בתוכן דומה אך הם שונים במבנה . א . ציינו את סוגו של כל משפט . ב . אם יש במשפט פסוקית , סמנו את תחומה ואת סוגה . ג . סמנו את הנושא ואת הנשוא ככל משפט ( ובכל פסוקית או איבר . ( . 1 הכביש החדש יחם בין שתי הערים . . 2 הכביש החדש הוא שיחבר בין שתי הערים . . 3 הפתרון הוא שהכביש החדש יחבר בין שתי הערים . . 4 הכביש החדש , שיחבר בין שתי הערים , הוא הפתרון . . 5 כשייסלל הכביש החדש , הוא יחבר בין שתי הערים . . 6 מה שיחבר בין שתי הערים , הוא הכביש החדש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר