עמוד:381

. 1 בל"ג בעומר מבעירים מדורות רבות בכל רחבי הארץ . פעיל . 2 בל"ג בעומר מובערות מדורות רבות בכל רחבי הארץ . סביל . 3 לפני היציאה למשימה הגדירו המדריכים את המטרה . . 4 הוא הגשים את חלומו להיות טבח מקצועי . . 5 הדבקתי את הקלפים בחוברת "העולם המופלא . " . 6 החברה הזאת מייצרת מזון קפוא . . 7 תוצאות הניסוי פורסמו על-ידי החוקרים . . 8 רשימת המוזמנים לקונצרט זה נסגרה . . 9 בית המלון השקיע מחשבה רבה בהכנת תכנית קיץ לילדים בחופשה . . 10 מי הדליף את המידע הזה . . 11 הוא פירש את דבריך כפשוטם . . 12 בגלל שביתת העובדים של חברת "בזק" נותקו טלפונים רבים בעיר . . 13 הם יבטלו את פגישתם הערב . . 14 הרעיונות עובדו למאמר כתוב . . 21 צורת הסביל נפוצה בטקסטים עיוניים , ובעיקר בטקסט מידע . א . קראו את הקטע בעמי 51 ( החלום הוא תופעה . ( ... שימו לב לצורות הסביל המודגשות . ב . שכתבו את המשפטים הסבילים לפעילים . ג . מדוע מעדיפים בקטע זה ( ובטקסט עיוני בכלל ) את צורות הסביל ? . 22 לפניכם טקסט , המתאר ניסוי שנעשה בבתי ספר . שנו את הטקסט כך שיתאים יותר לסוגה העיונית . הפכו את הפעלים מפעיל לסביל , במידת האפשר . ניתן להוסיף או להחסיר מילים , ולשנות את סדרן . ניסוי במספר בתי ספר הפעלנו ניסוי של הספר החדש . מסרנו למורים הסבר כללי על הניסוי , על מרכיביו ועל מטרותיו . כאשר התלמידים סיימו את הלימוד , הם קיבלו את השאלונים . התלמידים והמורים החזירו את השאלונים , ואז התחלנו בריכוז הנתונים . תחילה ריכזנו את הנתונים לכל כיתה בנפרד , ולאחר מכן סיכמנו את התוצאות הכלליות . בשאלוני התלמידים היו 7 שאלות סגורות , כך שהיה קל לכמת את התוצאות . בכל שאלה חישבנו את אחוזי התלמידים מתוך כלל השאלונים שהתקבלו . השאלה האחרונה בלבד היא שאלה פתוחה . בשאלה זו אספנו את התשובות לפי טיבן - משוב חיובי על התכנית , משוב שלילי על התכנית , והצעות לשיפור לשינוי או להרחבה , שקיבצנו אותן תחת השם "הצעות לסדר . " מתוך 9 שאלונים למורים קיבלנו , 7 ועל כן בסיכום תוצאות שאלוני המורים לא חישבנו אחוזים אלא בכל פעם ציינו את מספר המורים מתוך פעילויות בנושא : פסוקית מושא . 23 קראו את הקטע הבא מתוך הספר "תרנגול כפרות . " א . סמנו את כל פועלי האמירה ( היעזרו בדוגמות בעמי . ( 375 ב . בחרו 4 משפטים שיש בהם פועלי אמירה ונתחו אותם : סוג המשפט וסוג הפסוקית ( אם יש . ( ג . כתבו את קטע הדו-שיח בדיבור עקיף . מה משתנה בסגנון הסיפור ? מה משתנה מבחינה לשונית ( בקישוריות , בגופים , בפיסוק ?( ד . בחרו 4 משפטים שכתבתם בדיבור עקיף ונתחו את סוג המשפט ואת סוג הפסוקית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר