עמוד:365

. 3 בטקסט עיוני מרבים להשתמש בשמות פעולה . לפניכם קטע מידע המכיל שמות פעולה רבים . א . מצאו בקטע את הנשואים . כמה מצאתם ? ב . אתרו את כל שמות הפעולה בקטע . אוכלוסיית הנשרים בישראל אינה זוכה לעדנה רבה מאז קום המדינה . הפרעות בבית הגידול , ירידה בזמינות המזון , הרעלות משניות והתחשמלויות , פגעו באוכלוסייה עד כדי הצטמצמות תחום התפוצה בישראל וירידת מספר הגוזלים הפורחים בהצלחה לעשרות בודדות . ? מתיך : היחידה "טקסט ] ךןץ 1 עמי . 51 A במודעה הבאה יש שפע של שמות פעולה . א . אתרו במודעה את כל שמות הפעולה . ב . כתבו קטע מקושר המבוסס על ההצעות במודעה . ג . עתה הפכו את שמות הפעולה לפעלים , וכתבו קטע אחר שבו משובצים הפעלים . מה ההבדל בין הקטעים ? מה "גבוה" יותר ? מה ארוך יותר ? ד . נתחו את המשפטים הפועליים שכתבתם בסעיף ג . מצאו בכל משפט את הנשוא . פע > לו > ות בנושא : נשוא מורחב ( חובה : ( 5 . 5 המשפטים הבאים לקוחים מטקסטים עיוניים , יש בהם - נשואים רגילים , ונשואים מורחבים מסוגים שונים . סמנו את הנשוא בכל משפט . . 1 התלמידים השתדלו להצליח בפרויקט . . 2 שר האוצר חזר והדגיש את עמדתו לגבי התכנית הכלכלית החדשה . . 3 הקונה שם את כספו על קרן הצבי בגלל כישלונו של הקבלן . . 4 שני התלמידים הגיעו לעמק השווה אחרי ויכוח סוער . . 5 התלמידים נתבקשו להגיע בזמן להצגה . . 6 רועי התחיל להתכונן לקראת הטיול באירופה . . 7 הם רוצים להתנדב פעמיים בשבוע בתחנת מגן-דוד-אדום באזור מגוריהם . . 8 הוא רוצה להקדיש את זמנו הפנוי לכתיבת ספר . . 9 בזמן הויכוח רונן לא טמן ידו בצלחת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר