עמוד:345

במשפט המאוחה כל אחד מן האיברים יכול להיות משפט יסודי ועצמאי , והס מתחברים למשפט אחד באמצעות קשרי התוכן ביניהם . קשרי תוכן אלה עשויים לבטא יחסים לוגיים שונים , כגון : הוספה , ניגוד וצמצום . יחסים אלה דומים ליחסים בין החלקים הכוללים , אולם ההבדל הוא שכאן אלה קשרים בין משפטים , ואילו במשפט הכולל הקשרים הם בין חלקים שאינם משפטים . כיוון שהקשרים הלוגיים דומים לאלה שבין החלקים הכוללים , גם מילות הקישור דומות . האיברים עשויים להתקשר בעזרת מילות איחוי וגם ללא כל מילת קישור . אם אין מילת קישור , ניתן להוסיף את ו ' החיבור לשם בדיקה , כדי לוודא אם אלה איברים מחוברים . להלן דוגמות של מילות קישור ( איחוי ) והיחסים הלוגיים שהן מבטאות . מילות קישור אלה אופייניות למשפט מאוחה , כשהן מקשרות בין איברים ( בין "משפטים : ( " מילות קישור של איחוי - משפט מאוחה הוספה . ו , ' גם , אף , וכן , כמו כן , נוסף על כך , מלבד זאת , לא רק ... אלא גם ניגוד : אבל , אך , אולם , ואילו , בניגוד לכך , לעומת זאת , מצד אחד ... ומצד אחר ויתור : למרות זאת , ובכל זאת , אף-על-פי-כן בררה : או ( בלשון הדיבור : או ש ( ... פירוט , הבהרה , הדגמה : כלומר , למשל , זאת אומרת , דהיינו , רוצה לומר , משמע סיבה / תוצאה : לכן , לפיכך , משום כך , בעקבות זאת פיסוק : בין האיברים במשפט המאוחה יבוא פסיק גם לפני ו' החיבור ( שלא כמו בחלקים הכוללים . ( אפשר לוותר על הפסיק , כשהאיברים הם קצרים ביותר . ב 4 . בין משפט מאוחה למשפט כולל בשני סוגי המשפטים - מאוחה וכולל - יש קשר של איחוי , כלומר עשויות להופיע אותן מילות קישור : ו' החיבור , גם , לא ... אלא וכדומה . חשוב לשים לב מה הן מקשרות : אם הן מקשרות בין מילים , בין צירופים - המשפט הוא כולל . אם הן מקשרות בין איברים ( כלומר - בין משפטים , ( המשפט הוא מאוחה : נשוא נשוא משפט מאורוה : הגיבור הראשי שיחק מצוין , ן ן וגם גיטרי המשנה עשו מלאכה טובה . ן איבר איבר נשוא משפט כולל . הגיבור הראשי וגיבורי המשנה שיחקו מצוין . כאשר במשפט יש נשואים כוללים אפשר לנתח את המשפט בשתי דרכים . אפשר לומר שאלה נשואים כוללים , לכן המשפט כולו הוא משפט כולל נשוא כולל נשוא כולל משפט כולל : נשיא החברה נאם ארוכות והציג את התכניות לשנה הבאה . אפשר לומר , שיש כאן שני איברים , כי יש נשוא בכל איבר , ולכן זהו משפט מחובר : נשוא נשוא משפט מאוחה : ן נשיא החברה נאם ארוכות ן ן והציג את התכניות לשנה הבאה . איבר איבר שתי צורות הניתוח אפשריות . סבלת מילות הקישור , ראו עמי . 47 נשוא כולל בשיח סיפור , ראו עמי . 74

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר