עמוד:324

. 5 אתה שאלות קשות . י ' צ ' ב' . 6 הוא לא שיעורים . כ ' ו ' נ ' . 7 לי ציון טוב . נ 'ג ' ע' . 8 העישון לבריאות . נ'ז ' ק' . 9 התעמלות לבריאות . י'ע'ל' . 10 העד את שבועתו . פ ' ר ' ר ' . 11 הירקות את הגוף . ז'ו'נ' . 12 המומחה על השאלות . ש'ו'ב' . 12 קראו את הקטע "אימון צבאי בדקדוק" ( עמ' . ( 318 א . איזו בעיה לשונית מתוארת בקטע ? ב . אילו מילים מגזרת פ"נ נזכרות כאן ? מהי הצורה המקורית המשוערת שלהן ? באילו מילים אחרות מתקיימת הנ ' י ג . השוו את צורות הפעיל בגזרת פ"נ ובגזרת עי " ו . מה ההבדל ? . 13 בניין הפעיל בגזרות בנין הפעיל עשוי לעזור להבחין בין הגזרות . שימו לב להבדלים בין הגזרות השונות . הביאו לכל גזרה 3 דוגמות בבניין הפעיל . . 14 עירוב גזרות - נתחו את השורש ואת התבנית ( בניין או משקל ) של המילים המודגשות בצירופים הבאים . דוגמה : ישא - שורש נ'ש ' א , ' בניין קל . לא ישא גוי אל גוי חרב , אל תירא עבדי יעקב , תודה על כל מה שנתת , דרך ללא מוצא , הוריני לכם להגיע בזמן , מבואות ירושלים , ללא פחד וללא מורא , הטו את הנהר , מורה דרך , עוד יבוא היום , אנו משיאים את בתנו . פעילויות סיכומ : הגזרות ( חובה : . 1 ( 14 , 13 , 12 , 7 , 6 , 5 , 3 , 2 חזרו אל ההזמנה בתחילת היחידה ( עמ' , ( 288 ונתחו את כל המילים בסעיף ב של הפעילות . . 2 ליד כל מילה מודגשת יש 3-2 מילים . לאיזו מהן יש שורש זהה לזה של המילה המודגשת ? סמנו אותה , וציינו את השורש המשותף . דוגמה : נשיא - נשא ( שורש : נ'ש'א . ('

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר