עמוד:294

. 1 מקום בו נופלים מים מגובה רב . 2 ( 3 ) תבוסה , כישלון במלחמה . 3 ( 4 ) גרם למישהו ליפול . 4 ( 4 ) התמוטטות ( של שלגים ) . 5 ( 4 ) קפץ על מישהו , התקיף . 6 ( 5 ) הפעולה של הנופל . 7 ( 5 ) שמוט , ירוד ( 4 ) . 5 א . השלימו את הטבלה לפי הכותרות ולפי הדוגמות . ב . סמנו - באילו צורות נ' וי' נעלמו ובאילו נשארו ? . 6 שלט הפרסומת "מבצע היכרות" ( בעמי - ( 297 נתחו את המילים המנוקדות ex . ציינו שורש ותבנית . . 7 אנשי-נכל נצלו כל איש תם ; רק בני-שכל נצלו מרשתם . ? מתוך : ח ' רייכמן , עברית עליזה . אנשי נכל הם נוכלים , רמאים . במה הם שונים מבני שכלי נצלו - נתחו את ההבדל בין שתי המילים . המתופף מתבטא בדרך הלןשה . ? מתוך : י י פרוינד , לשרן נדוטב חריף . את המילה "הקשה" אפשר להבין בשתי דרכים . אילו הן ! . 8 א . מה מיוחד במילים המודגשות הבאות ? תנהגי במכונית , י ^ חתו על הירח , ינעל נעליים , מנציחים את הרגע , הנחתה פתאומית , מנעים זמירות , הנשמה מלאכותית . ב . הביאו לכל מילה דוגמה מקבילה שפה '' פ נ נעלמה בה . . 9 מסדר זיהוי : א . לפניכם משפטים וצירופים . נתחו בהם את המילים המודגשות : קלפו את צורני הנטייה , את התוספות השונות ואת הגיי התבנית . אם נותרו 2 עיצורי שורש ובראשון דגש חזק משלים - המילה מגזרת פ"נ או מגזרת פי '' צ . ב . מהו התנאי המשותף לכל המילים שגרם לני או ליי להיעלם ? ג . ציינו את השורש ואת התבנית של כל מילה . אל תגע בי , שירותי הצלה , ארצה פלי , תציבי תנאים , נגשני לדלפק , ההצגה מתחילה , נא להכיר , משא כבד , אציג מדגם מיצג , גשי הנה , מצע המפלגה , עיניים מביעות , יש לך מצית ? הארוחה תגש מוקדם , החיילים נשארו במצב , יש להציג תעודות , מבצע "הלןש בדלת , " עורך ומגיה , הנחש משיל את עורו , מטע בננות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר