עמוד:265

. 21 תיקונצ'יק - בחרו את הצורה התקנית , ונמקו את בחירתכם . . 1 שפכתי / שפכתי חלב על הרצפה . . 2 המכונית עומדת למכיךה / למכיךה / למחיךה . . 3 המנעול שבור T / שבור . 4 . T אולי נקבע / נקבע פגישה ? . 5 בעלי מקצוע טובים הם משאב / משאב אנושי חשוב . . 6 כמעט עקץ אותנו עקךב / עקךב . . 7 הצלם לכד / לכד את הפושע במצלמתו . . 8 מנסים לכבות / לכבות את האש . . 9 כיסית " / כיסית את המכונית ? . 10 מעוניין למכר / למכר אופניים . . 11 ספךת / ספךת את העודף ? . 12 צריך לכתב / לכתב מודעה . פעילויות בנושא : דגש משלים מול דגש תבניתי ( חובה : ( 23 . 22 הדגש המשלים משלים תמיד עיצור חסר במילה . איזה עיצור משלים הדגש במילים הבאות ? כמשפטים הבאים שולבו מילים ( מנוקדות חלקית , ( שיש בהן דגש חזק משלים . כתבו ליד כל מילה את הצורה המשוערת . . 1 המשקיעים יתנו הלוואה . . 2 העשן מוגמר מעל השריפה . . 3 הבנו את העיקרון . . 4 חלה הדרדרות במצב . 5 הזהרו מחיקויים . . 6 בדיוק התכונו לצאת . . 7 יצאנו למסע קצר . . 8 הזמנו פיצה . . 9 הוחלט על המנעות מהצבעה . . 10 ביקרנו במפל התנור . . 11 שבתם מעבודה השבוע ? . 12 החוף מטנף מאשפה . . 13 חרתי את שמי . . 14 לא טמנו ידיים בצלחת . . 15 הקציצות מטגנות במחבת . . 16 הפחדני את הוצאות הדלק . * ינתנו ?«— * יתתנו «— יתנו . 23 א . הבחינו האם הדגש החזק במילים המודגשות הוא משלים או תבניתי : מי - משלים , ת' - תבניתי . . 1 קניתי מתנה לחתונה . . 2 אמנון הוא ח » ל מצטין . . 3 חששנו שידךדר בלמודים . . 4 יש לבקש קבלה . . 5 נעזור לכם להלןלט . . 6 כרתי עצים במטע . . 7 ההתממות הזאת מסכנת . . 8 הזמנו בקור במפלים . . 9 נסע במשאית . . 10 ה ^ תדל להצמד למדרכה . ב . מיינו את המילים בטבלה והשלימו את הנתונים :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר