עמוד:207

פעילוי ות תרגול ג ז י ו ה פעילויות בנושא : צורת היסוד . דו א . אתרו את כל המילים מהשורש ו'ת'ר , ' וקבעו בכל מילה אם היא צורת יסוד או צורה נטויה . ב . בחרו 10 צורות נטויות וכתבו את צורות היסוד שלהן . . 2 לפניכם קטע קצר על קריאה : הקריאה היא מקור עיקרי להרחבת אוצר המילים , במיוחד אצל תלמידים , שקראו חומר מגוון במשך שנים רבות . אוצר המילים תורם להבנת הנקרא , ונודעת לו חשיבות רבה במבחני הישגים . א . סמנו מעל כל המילים בקטע אם הן צורות היסוד או צורות נטויות . ב . מעל כל צורה נטויה כתבו את צורת היסוד שלה . דוגמה : הקריאה - קריאה . פעילויות בנושא : גזירה מסורגת - שורש , תבנית ( חובה : ( 5 . 3 לצורן השורש יש משמעות , תוכן כללי , ולמילים הנגזרות ממנו יש משמעות ספציפית יותר . התבוננו במשפחת המילים ק'ל'ט ' ( עמ' - ( 196 מהי המשמעות של כל מילה ! מהו היסוד המשותף במשמעות שנושא השורש ? A לפניכם 3 משפחות מילים : א . ציינו את התבנית של כל מילה . ב . סמנו את העיצורים שנוספו לתבנית . אילו עיצורים אלה ? ח'שיב' - התחשב , חשוב , מחשבה , חשיבה , מחשב , מתחשב , התחיבות , חשיבות , חשב , החשיב ש'פ'ט' - שופט , משפט , שפוט , שפיטה , שפט , נשפט , שפוט פ'ר'ס'מ' - פךסום , התפךסם , פךסמת , פךסם , מפךסם ג . בחרו את אחד השורשים , וכתבו קטע קצר ( עיוני או סיפורי , ( שיהיו בו מילים רבות מאותו השורש . . 5 א . לפניכם צורות יסוד של שמות . כתבו את השורש ואת התבנית של כל שם . דוגמה : תשלום - ש ' ל'מ , ' תסםום . שמות : תסמנת , זכרון , מזלןלןה , תפאוךה , שלוב , קזליחה , ה ^ לכה , מקזחטה , התחכמות , התקף , מקומך , שחין , נכס , מךךיזל , סכנה , מחרזת . ב . לשמות יש הרבה תבניות . כמה תבניות שונות מצאתם כאן ? ? מתוך ; רנ מילים הצעיר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר