עמוד:105

A בדקו מתכונים בספרי בישול ישנים לעומת חדשים , ותארו את צורת הפנייה לנמען ואת השינויים בעיצוב . מה השתנה ? . 5 רשמו את הוראותיהם של מורים שונים במהלך השיעורים ( בכתב ובעל פה . ( תארו את צורות הפועל שבעזרתן המורים מביעים הוראה . איך מובעת השלילה בהוראות ? האם יש הבדל בין מורים במקצועות שונים ? האם יש הבדל בין ניסוח בכתב לניסוח בעל פה ? . 6 לעתים מנסחים את ההוראה בצורה של משפט לא פועלי ( שמני . ( שכתבו את ההוראות הללו לאחת מדרכי הציווי ולאחת מדרכי המקור ; משפט לא פועלי דרך הציווי דרך המקור החנייה אסורה הכביסה ביד בלבד הכניסה מסביב ההרשמה בכניסה הנסיעה בנתיב מותרת עכשיו השימוש לפי הוראות הרופא פעילויות בנושא : שלילה , תיאורים ( מומלץ : ( 9 . 7 אספו הוראות הפעלה בדון השלילה . א . בדקו מהי דרך השלילה בהוראות כגון מרשם רפואי , הוראות להפעלת מכשיר חשמלי מסוכן והוראות לשימוש בתכשיר רעיל . בדקו גם שלטים ותמרורים . ב . דרגו את צורות השלילה השונות לפי מידת התקיפות שלהן . ג . נתחו ניתוח תחבירי את כל צורות השלילה . . 8 אספו הוראות שיש בהן תיאורים . מיינו את התיאורים לפי אופן , מידה , תכלית , תנאי , זמן , מקום . . 9 ךשמו את כל התיאורים מהוראות ההכנה של מקפא גלידה בשוקולד ( עמי , ( 103 ונתחו את תפקידם התחבירי . ציינו לגבי כל תיאור אם הוא תיאור רגיל או פסוקית . פעילות בנושא : קישוויות ( מומלץ : ( 10 . 10 חזרו אל הוראות השימוש בקומקום החשמלי ( עמ' , ( 96 ובדקו בהם את הקישוריות המתבטאת בכינויים א . בדקו וסמנו היכן יש כינויי גוף , כינויי שייכות או מילת יחס נטויה . האם הם רבים ? ב . לאיזה שם עצם מתייחס כל אחד מן הכינויים ? האם שם העצם נמצא באותה הוראה ? האם יש כינויים המתייחסים לשם עצם שנמצא בהוראה אחרת ? ג . נסו ליצור קישוריות בעזרת כינויים : עקבו אחר שם העצם קומקום לאורך כל הטקסט , והחליפו אותו בכינויים . לדוגמה , במקום מלא את הקומקום - מלא אותו וכן הלאה . האם בהירות ההוראות נפגעה ? משפטים לא פועל"ם , ראו עמי . 397-393

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר