עמוד:104

ג 0 . ו סיכום : מבנים לשוניים בטקסטים של הפעלה , המשפטים הם פועליים בדרך כלל , וצורות הפועל הנפוצות בטקסטים אלה הן פעלים בדרך הציווי או בדרך המקור ( שם הפועל . ( בחלק מטקסטים אלה מופיעות גם צורות של בינוני זכר רבים והנושא הוא סתמי . בכל המבנים הללו בולט האופי המודאלי , שמבטא את כוונת המוען הנלווית לפעולה . כמו כן יש משלימי פועל תיאוריים רבים , שמטרתם לגרום לנמען לדייק בפעולתו . במקום קישוריות הנוצרת באמצעים לשוניים , כמו בטקסטים רצופים של סיפור או בטקסט עיוני , בטקסט ההפעלה רווחת דווקא ההפרדה בין חלקי הטקסט . כאשר יש קישור בטקסט כזה , הוא נעשה בעיקר באמצעים חזותיים : עיצוב הכתוב על הדף , מספור ההוראות וכדומה , ולפעמים גם על ידי הקבלה בניסוח . ג . ו ו תעודת זהות : טקסט הפעלה פעילויות תרגול : מבנים לשוניים פעילויות בנושא : ציווי , מקור , נושא סתמי ( מומלץ : ( 6 , 2 . 1 בחרו שני טקסטים של הוראות ותארו את צורות הפועל של ההוראה . תוכלו לבחור גם בהוראות שכתבתם בפעילות שבתחילת הפרק . . 2 הוראות מתוך עלון לצרכן המצורף לתרופה : תרופה זו יש לשמור במקום סגור מחוץ להישג ידם של ילדים ועל ידי כך תימנע הרעלה . אם נטלת מנת יתר או אם בטעות בלע ילד מן התרופה פנה מיד לחדר מיון של בית חולים והבא את אריזת התרופה איתך . א . שכתבו את ההוראות בחמש צורות ההוראה השונות.- ציווי : . 1 ברבים . 2 ביחיד ( זכר או נקבה ) מקור : . 3 מקור בלבד . 4 מקור כנושא נושא סתמי : . 5 בינוני זכר רבים ב . אילו מן הצורות מתאימות לניסוח עלון לצרכן ואילו אינן מתאימות ? . 3 בחרו משפט אחד מן הפעילות הקודמת , ונתחו ניתוח תחבירי את חמש הצורות של ההוראה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר