עמוד:47

ב . מה ההבדל בין הקטעים ? מה חסר בקטע הראשון ומה יש בקטע השני ? ערכו רשימה של המרכיבים הלשוניים שיוצרים את הקישוריות - שימו לב במיוחד לכינויים ולמילות קישור . שמרו את מסקנותיכם י בדקו אותן במהלך הפרק . קיימות שתי דרכי קישור עיקריות בין חלקים שונים של אותו טקסט : קישור בעזרת מילות קישור שונות וקישור בעזרת רמיזות . נכיר כאן גס דרכי קישור נוספות , פרט למילות הקישור ולרמיזות : ההתאם וההקבלות . ג 3 . מילות קישור מילות הקישור " ) מילים מקשרות , " "קשרים " , " אמצעי קישור ( " הן ה"דבק" המדביק את חלקי הטקסט השונים . בקטע הבא סומנו כל מילות הקישור . כ 100 מינים של אצות משמשים באופן ישיר כמזון לבני אדם . השימוש באצות כמזון נפוץ בעיקר במזרח הרחוק . גם בארץ ניתן לרכוש אותן , ובארצות הברית אפשר להזמין משלוחים באמצעות האינטרנט . האצות אינן נחשםת כמעדן אצל רוב אנשי המערב , אד בשל ערכן התזונתי 1 המינרלי הגבוה , ובשל הטעם . והמרקם המיוחד שלהן מוסיפים אותן למאכלים שונים . יוצאת מן הכלל היא יפאן , ששם האצות הן מאכל עממי מקובל . האצות הן כשרות , פתה , מה שמקל על הוספתן למוצרי מזון רבים . לאצות יש ערך תזונתי מועט , משום שאת רוב הפחמימות שבהן האדם אינו מסוגל לעכל . חשיבותן הבריאותית היא בשל המינרלים והוויטמינים שבתוכן , וכן כמוצר דיאטתי . נראה שהאצות הן מזון העתיד . ? ט . jeri [ ' רחלי 2 זנ טבע הדברים . מילות הקישור מבטאות סוגים שונים של קשר לוגי : הוספה ( ו , גם , וכן , ( בררה ( או , ( ניגוד ( אך , אבל , ( השוואה ( כמו , כשם ש , ( סיבה ותוצאה ( בשל , משום ש , מפני ש . ( כשקוראים טקסט עיוני , כדאי להיעזר במילות הקישור כדי להבין אותו . כאשר כותבים טקסט עיוני , חשוב להשתמש במילות קישור מתאימות ומדויקות . הכרת החלופות השונות של מילות הקישור , עוזרת בבחירת האפשרות המתאימה בשעת הכתיבה , ומשרתת את הבנת הטקסט . ג 4 . טבלת מילות הקישור מילות קישור בתחביר , ראו עמי . 348-345

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר