עמוד:34

בעזרת אמצעים חזותיים אפשר גם להעביר מידע . היצגים חזותיים שונים , כגוף תצלומים , איורים , טבלאות , דיאגרמות , גרפים , מפות ועוד , יכולים ללוות טקסט או להוות את עיקר המסר . ההיצג החזותי מוסיף רבות לטקסט המידע , כי הוא מראה את הדברים שנכתבו בטקסט בדרך שונה ובצורת ארגון שונה . ב 5 . ו פעילות הכנה - בדיקת מבנה של מאמר קראי את המאמר "סימן של חינה" בעמוד הבא , ונסו לקבוע את המבנה שלו לפי ההנחיות הבאות . לשם כך רצוי לקרוא את המאמר יותר מפעם אחת . א . רשמו בקצרה את ההיגדים הראשיים לפי סדר הופעתם במאמר ; ניתן להיעזר לשם כך בחלוקה לפסקות , אך שימו לב לכך שלפעמים באותה פסקה יש יותר מעניין אחד , ולפעמים יותר מפסקה אחת עוסקת באותו עניין . ב . נסו לקבוע מה קשור למה ; כלומר : נסו לקבוע את ההיררכיה בין ההיגדים . האם כל העניינים שברשימה מקבילים ! האם הם באותה רמה של חשיבות או שניתן להבחין מה ראשי ומה משני ? ג . מה טיב הקשר בין העניינים השונים : האם יש כאן קשר של הכללה ופירוטה ( תופעה והסבר , הדגמה , ניתוח , ( או קשר של סיבה ותוצאה , או קשר אחר ? העברת מידע בעזרת תרשים . התרשים מתאר את תהליך ההכנה של עיתון יומי , ? מתוך : עיל 7 ונא 1 ת

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר