עמוד:14

בעקבות קריאת הטקסטים " איך עושה פרה " ? ו"מה הם אומרים " ? עובדים בזוגות : מחברים חידות "מי אני " ? על בעלי החיים על פי המידע שנלמד בקטע " איך עושה פרה " ? יש להסביר לילדים שכדי לחבר חידה צריך לחזור ולקרוא את המידע על בעל החיים שבחרו בו , ולבחור ממנו את פרט המידע שרוצים להציג בחידה . פתרון החידה הוא - בעל החיים שפרט המידע מתאים לו . לדוגמה : אני שורקת רק את השפה של המשפחה שלי אני לא יכולה לשרוק את המנגינה של השכנות שלי . מי אני ? או : היום רקדתי לפני החברות שלי והן ידעו איפה למצוא את הצוף . הילדים קוראים את החידות לפני הכיתה , ויתר התלמידים מנסים לנחש במי מדובר . זוהי פעילות של יישום . הילדים ינתחו באיזה מצב נמצא הפיל בכל אחת מהדוגמאות , ולפי זה ישערו איזה סוג קול יכול להתאים למצב הזה . יכולות להיות פה כמה השערות לכל מצב , כי הפרשנות למצב אינה תמיד חד משמעית .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר