עמוד:16

ג מדידה ביחידות מדה דיון : א . תלמידי הכיתה רוצים להזמין לכיתה ספסל שאורכו בדיוק כמו אורך שולחן המורה . כיצד אפשר לתאר למוכר בטלפון מה צריך להיות אורך הספסל ? הציעו דרכים שונות למדידת אורך השולחן . ב . המורה מציעה למדוד את אורך השולחן בעזרת כפות הרגליים . היא מזמינה תלמידים שונים למדוד את אורך השולחן ברגליהם , עקב בצד אגודל . מדוע מתקבלים מספרים שונים כאשר תלמידים שונים מודדים את האורך ? המורה מקריאה יום אחד , קצת לפני יום הולדתו , קיבל המלך הזמנה מן המלכה : " בוא לארמון שלי בעוד יומיים , ונשתה תה בדיוק בשעה ארבע אחר הצהריים " ! כשנפגשו השניים הבחין המלך בדבר נעים ומוזר , בארמון המלכה היה הכול מאורגן ומסודר : התריס התאים בדיוק לחלון גם בחדר השינה וגם בסלון , בארמון שלה הייתה שיטה , המזרן התאים בדיוק למיטה והתמונה התאימה למסגרת - המלכה הזו ממש מסודרת ! התפעל המלך ממה שראה בארמון המלכה והחליט שגם אצלו יתאים הכול בצורה חלקה : התריס לחלון , והתמונה למסגרת , איך בכלל חשב לחיות אחרת ? הוא קפץ בשמחה על המזרן ( שלא התאים בדיוק למיטה ) ונשבע להזמין את כל הפריטים בדיוק במידה . בדיון בסעיף א עודדו את התלמידים להציע יחידות מידה מגוונות ולמדוד בעזרתן . יחידות מידה אפשריות : מחברת , עיפרון וכדומה . מטרת הפעילות להדגיש את הצורך ביחידת מידה מוסכמת לצורך תקשורת מדויקת ובהירה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר