עמוד:9

3 המורה מקריאה בוקר אחר קמה המלכה וביקשה ממשרתיה שרביט : " אני רוצה שיהיה לי השרביט הארוך ביותר בממלכה " ! פעילות כיתתית אוספים מכל התלמידים את כל השרביטים מדף הקרטון שבסוף החוברת , ומחלקים לכל תלמיד שרביט באקראי . מבקשים מהתלמידים להסתובב בכיתה ולמצוא מי מהם קיבלו את השרביט הארוך ביותר בכיתה . דיון : האם אתם בטוחים שמצאתם את השרביט הארך ביותר ? 4 א . גזרו את השקף התחתון מדף שקפים 1 שבסוף החוברת . האם הקטע הירק והקטע האדם שוים בארכם ? דיון : איך תוכלו לבדק ? ב . קפלו את השקף לארך הקו המרסק ובדקו את השערתכם . האם צדקתם ? פעילויות כיתתיות נוספות עם השרביטים - במדריך למורה . בפעילות 4 מוצגת אשליה אופטית ידועה . אשליה אופטית היא תעתוע של הראייה : אנחנו תופסים עצם חזותי באופן שונה מכפי שהוא באמת . הסבירו לתלמידים שמאחר שזאת אשליה , רוב האנשים יתפסו את האורכים כשונים . המליצו להם לבדוק זאת עם ההורים בבית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר