עמוד:4

בפרק יש חידות ופעילויות רבות שמטרתן לפתח את הראייה הגאומטרית ולחזק את ההבנה של המושגים הבסיסיים . הלימוד נעשה בעזרת מגוון אמצעי המחשה , כמו רצועות המייצגות את הצלעות , צורות בסיסיות העשויות מפלסטיק ושבלונה . שיקוף וסימטרייה אנחנו פוגשים השתקפויות שונות בחיי היומיום : דמותנו המשתקפת במראה , צמחייה המשתקפת בשלולית ועוד . אך האם נוכל לדמיין ללא מראה כיצד תשתקף בה צורה מסוימת ? ההתנסויות שפרק זה מזמן מחדדות את היכולת הזאת . הילדים לומדים להניח מראה בניצב לדף ולבדוק כיצד ציורים משתקפים בה . פעילות לדוגמה : היכן נניח את המראה בציור שמחוץ למסגרת כדי לראות את הציור שבתוך המסגרת ? תשובה : נניח את המראה במקום שמסומן הקו האדום . כף הרגל המצוירת וההשתקפות שלה במראה מרכיבים יחד את הציור שבמסגרת . בציור שבמסגרת כל כף רגל היא שיקוף של כף הרגל האחרת . המראה עוזרת להמחיש לילדים את המושג המתמטי הזה . בהמשך עוסקים בסימטרייה . הילדים לומדים לבדוק אם צורה היא סימטרית על ידי קיפול הצורה לשני חלקים בקו סימטרייה או על ידי הנחת המראה עליו . ( יש צורות סימטריות שיש להן כמה קווי סימטרייה ( . עתה , משקנו ילדיכם מושג חדש זה , תוכלו להשתמש בו בשיחותיכם וליהנות יחד אתם מיופיה של הסימטרייה הקיימת סביבנו . אנחנו מאחלים לילדים לימוד מעניין , מרתק ונעים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר