עמוד:128

7 א . קראו את השיחה בין הילדים בעמוד . 125 הילדים מציינים כמה דרכים שבעזרתן אפשר להשפיע על פעילות העירייה . כתבו מה הן הדרכים האלה . ב . קראו את הקטע שלפניכם : מוקד שירות 106 מקבל פניות רבות מתושבי העיר . המוקד פועל 24 שעות , 7 ימים בשבוע . הנה כמה מהנושאים שעליהם אפשר לדווח ולהיעזר במוקד : 106 השלכת פסולת בנייה לכביש או למדרכה , סתימת ביוב , סיוע לבעל חיים במצוקה , הדברת יתושים , נזילת מים , מטרד עשן או רעש או ריח , תמרור תנועה שחסר או שנפל ועוד . ג . לפניכם כמה משפטים שמעלים כמה בעיות . החליטו לגבי כל משפט אם הבעיה שהוא מעלה מתאימה לפנייה למוקד : 106 " ערוגות הצמחים שבגינה שלי נבלו " . " הרחוב שלי מוצף במים , אני חושש שצינור התפוצץ " . " התאורה בחדר המדרגות בבית שלנו לא דולקת " . " הפנסים ברחוב שלנו לא דולקים " . " הכלב שלי מאוד חולה ואינו רוצה לאכול " . 8 א . בעמוד 127 קראתם על בחירות לעירייה . נגיד שבבית הספר שלכם עורכים בחירות למועצת התלמידים . כמה תלמידים רוצים להיבחר כנציגים למועצה , והם מסבירים למה הם מתאימים לתפקיד . קראו את ההסבר של כל אחד מהתלמידים והעתיקו למחברת את ההסברים שלדעתכם מתאימים לנציגים במועצה . •" אני יודעת לדבר ולשכנע" •" לי יש את הבגדים הכי יפים" •" אני יודע להקשיב לבעיות של אחרים" •" אני תלמידה טובה ואני טובה גם בספורט" •" אני מוכן לתרום למען אחרים על חשבון הזמן הפנוי" "אני מנגן הכי יפה בדרבוקה" ב . בקבוצה . שוחחו על תכונות שמתאימות לנציג במועצת תלמידים . ערכו רשימה של תכונות שהן חשובות לדעתכם . ג . ערכו רשימה של נושאים שאתם חושבים שכדאי לעסוק בהם במהלך הבחירות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר