עמוד:110

כשהעיר גדלה ומתפתחת , זיהום האוויר גובר ככל שיש יותר תושבים בעיר , יש יותר מכוניות ויותר מפעלי תעשייה ובתי מלאכה . אלה פולטים לאוויר חומרים שונים המזהמים אותו . אוויר מזוהם גורם לקשיי נשימה ולמחלות . בתל אביב-יפו , כמו במקומות נוספים בארץ , פועלות תחנות לבדיקה של רמת הזיהום באוויר . על-פי המדידות מתברר , שביום כיפור , שבו אין תנועה של כלי-רכב ברחובות העיר , זיהום האוויר מועט מאוד יחסית ליום רגיל . זאת אחת ההוכחות שזיהום האוויר באזור תל אביב-יפו נגרם ברובו מפליטת גזים מכלי-הרכב . מדי יום מגיעות למרכז תל אביב-יפו למעלה מ600- אלף מכוניות ! נוסף עליהן נוסעים ברחבי העיר כ 3 , 000- אוטובוסים בכל יום , וכן משאיות ומוניות . כל כלי-הרכב האלה פולטים גזים שונים , שנוצרים בעת שריפת הדלק במנועים שלהם , וכך הם גורמים לזיהום האוויר . מה עושים ? מחייבים את האנשים להתקין במכוניות ובמפעלי התעשייה מכשירים שמסננים את המזהמים הנפלטים לאוויר , וכך נפלט מהם אוויר נקי יותר . בנוסף , בעיריית תל אביב-יפו מפתחים תכניות שונות להקטנת מספר כליהרכב הנוסעים בעיר , למשל : שכלול והרחבה של התחבורה הציבורית , בניית רכבת קלה , וסלילת שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים שיאפשרו לאנשים לנוע ברחבי העיר שלא באמצעות מכוניות . רחוב הרבט סמואל , סמוך לטיילת , עמוס בכלי רכב רדינג , תחנת הכוח לייצור חשמל . התחנה הוקמה בשנת . 1938 התחנה המקורית הורחבה , ולצדה הוקמו תחנות נוספות . כיום פועל רק המתקן החדש ביותר מבין כולם , רדינג ד . למתקן זה בנו ארובה בגובה של 150 מטרים . המטרה של בניית ארובה כה גבוהה הייתה להקטין את זיהום האוויר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר