עמוד:34

אזורי תחבורה אזורי התחבורה בעיר כוללים כבישים , מסילות ברזל , מחלפים , מגרשי חניה , תחנות אוטובוסים , שדה תעופה , ונמלי ים . אזורי התחבורה מפוזרים בכל רחבי העיר , והם תופסים חלק גדול משטחה . לתחבורה יש תפקיד חשוב בחיי כולנו , ועל כן כל הזמן משקיעים כסף רב בפיתוח נתיבי תחבורה חדשים ( עוד כבישים , עוד מסילות ברזל ) ובפיתוח אמצעי תחבורה חדשים ( רכבת , מסלולים לתחבורה ציבורית ועוד . ( מאות אלפי בני אדם ומכוניות נכנסים מדי יום לתל אביב-יפו ויוצאים ממנה , נוסעים וחונים בה . לכן יש בעיר בעיות תחבורה קשות . נמנה את הקשיים העיקריים : רוב האנשים מגיעים לתל אביב במכוניות פרטיות ולא בתחבורה ציבורית , ולכן יש פקקי תנועה , בעיקר בשעות שבאים לעבודה ובשעות שיוצאים מן העבודה . עומס התנועה בעיר גורם לבזבוז של שעות עבודה ודלק , לתחושת כעס , לזיהום אוויר , לרעש וגם לתאונות דרכים . בתל אביב יש מחסור חמור במקומות חניה , ואנשים רבים מבזבזים זמן רב בחיפוש חניה . הבעיה קשה במיוחד עבור תושבי העיר . נתונים על התחבורה בתל אביב בשנת 2006 500 אלף מכוניות נכנסו לתל אביב מדי יום . כ20- מיליון אנשים הגיעו לתל אביב ויצאו ממנה ברכבת במשך השנה . בנתיבי איילון עברו כ750- אלף מכוניות מדי יום . כ 3 , 500- אנשים נפגעו בתאונות דרכים בתחומי העיר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר