עמוד:182

המחסנית ומצביע המחסנית עד כה הצגנו כיצד להשתמש בשגרות ובסעיף הזה נתאר את המנגנון של ביצוע שגרות במחשב . בזיכרון הראשי נמצא אזור הנקרא מחסנית , ( Stack ) שאחד מתפקידיו העיקריים הוא לתמוך בביצוע שגרות . המחסנית היא אזור בזיכרון קריאה וכתיבה , ( RAM ) הממוקמת במקטע ( סגמנט ) מיוחד שהוקצה לה , , Stack Segment או בקיצור . SS המחסנית מתוכננת כך שתוכל לאחסן לזמן קצר ומהר את נתוני התכנית ואת הכתובות להחזרת שגרות ופסיקות , שאותן נתאר בהמשך . המחסנית מנוהלת בדרך הדומה מאוד לזאת שבה מנוהלת מחסנית תחמושת של רובה אוטומטי . במחסנית תחמושת הכדורים נטענים בזה אחר זה , ודוחפים זה את זה דרך הפתח הנמצא בראש המחסנית . פריקת הכדורים מן המחסנית נעשית גם היא דרך הפתח , אך סדר הוצאת הכדורים הפוך מסדר הכנסת הכדורים : נכנס-אחרון-יוצא-ראשון . ( LIFO – Last-In-First-Out ) באיור 1 . 62 מוצגים החלקים א ' ו-ב , ' המתארים דחיפה של כדור למחסנית ופריקת כדור ממנה , בהתאמה . תרגיל 1 . 36 לפניכם מהלך חסר של ביצוע הפעולה . AND השלימו את ההוראות החסרות . לאחר ביצוע ההוראה AND באמצעות ההוראה : אנו קוראים לפרוצדורה DELAY באמצעות ההוראה : ולאחר שביצוע ההשהיה מסתיים , הפרוצדורה מחזירה את התכנית באמצעות ההוראה : ההוראה הבאה שמתבצעת היא : תרגיל 1 . 37 היעזרו בתכנית עם השגרה , DELAY וכתבו מחדש את התכנית לתצוגת ' אור רץ ' ( הבעיה לדוגמה שהוצגה בסעיף . ( 1 . 7 ערך האוגר AL בתכנית יוצג בפלט באמצעות נוריות דפ " א עשר פעמים . בין הצגה להצגה סובבו את הסיביות שמאלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר