עמוד:79

עידוד תיירות ״ידידותית״ בחרו אתר תיירות הפועל סביב מקור מים מתוקים. א. כתבו פרטים על האתר )שמו, מקומו, מקור המים שלו, סוגי הפעילויות המתקיימות בו וכדומה.( ב. תכננו שלט של כללי התנהגות באתר, ושלתו אותו כהצעה להנהלת האתר. עצה: נסחו את הכללים בצורה ידידותית, למשל: במקום ״אסור לבזבז מים׳׳ - נסו ״תחשבו טיפה״! או, ״תודה שסגרתם אותי״)״אומר״ הברז.( שימו דגש מיוחד על שמירת הניקיון ובייחוד על שמירה על איכות המים. ג. הכינו מסע פרסום לאתר התיירות שבחרתם ותכננו סמל, כרזה, סרט תדמית, עלון הסברה וכדומה. דיון בכיתה - מקרה לא כל כך דמיוני נניח כי בקרבת היישוב שלכם יש ״פינת חמד״ ובה מעיין קטן וסביבו חורשת עצים ושרידי יישוב עתיק. היישוב שלכם גדל ומתפתת, ומתעורר ויכוח לגבי עתידה של פינת החמד. התחלקו לקבוצות על פי גופים ומוסדות שונים: # הברת הבנייה )המעוניינת לבנות במקום( # העירייה )הדואגת לאספקת המים ליישוב( # ההברה להגנת הטבע )שמטרתה לשמר נופים טבעיים( # התושבים )אשר מעוניינים לשמור על מקום בילוי בסופי השבוע( כל קבוצה תכין את עמדתה )תוכלו להציג את הנושא באמצעות מפות, תמונות, הרצאת מומחים, ואפילו הפגנות ומשמרות מחאה.( ערכו דיון. מה לדעתכם יש לעשות באזור המעיין ובמימיו? האם אפשרית פשרה?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

WATERCARE


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר