עמוד:87

פעילות 5 בדיון המסכם יש לעמוד על התכונות של שלוש מערכות המספרים שבכל סיטואציה מהסוגים שהיו בפעילויות ( הקבוצות החלקיות זרות זו לזו : ( הכמויות מסתכמות לכמות השלמה . האחוזים מסתכמים ל . 100 החלקים מסתכמים ל . 1 פעילות 6 על פי מחזור הפעילויות שתואר למעלה - לאחר הדיון המסכם יש פעילות נוספת שבה התלמידים מיישמים את מה שלמדו עד כה . פעילות זו היא משימה פתוחה : המציאו סיפור משלכם על אחוזים וציירו אותו בדיאגרמת עיגול . הכוונה היא שכל תלמיד יכתוב כאן סיפור על אחוזים לפי יכולתו . ייתכן שתלמיד חלש יעסוק בכמות המחולקת לשתי כמויות חלקיות או אפילו פשוט לשני חצאים . כך גם תלמיד כזה יוכל לעסוק בהפרדת המערכות : ו 50 % , ו 50 % ושתי הכמויות השוות . מרוב התלמידים אפשר לדרוש להמציא סיטואציה מורכבת קצת יותר , סיטואציה שיש בה יותר קבוצות חלקיות ואם לא - אז לפחות כמויות שונות זו מזו ( למשל , 60 % ו 40 % או 1 ו . ( 3 בדרך זו הפעילות מתאימה לתלמידים בכל רמה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר