עמוד:84

לפניכם הדיאגרמה , הטבלה והבדיקה של פעילות . 5 התשובה לשאלה שבסעיף ב : החלק של תרגילי הגאומטרייה הוא . 15 סעיף זה מסומן כאתגר , כי בשלב זה עדיין לא עסקו התלמידים באחוזים שונים מ 10 % , 25 % , 50 % או . 1 % בהמשך הם יעסקו באחוזים כלשהם , לדוגמה : . 13 % = 13 100 , 7 % = 17 100 1 דרך אחרת לטיפול בבעיה זו : אם 10 % זה עשירית , אז 5 % זה חצי מעשירית , כלומר . מכאן : . 15 % = 3 בשלב זה רק תלמיד אחד או שניים בכיתה רגילה פתרו כך באופן ספונטני . שגיאה שכיחה אצל תלמידים רבים : אם 10 % זה עשירית , אז 5 % זה חצי מעשירית , כלומר . (!) 1 אם תלמידים מעלים שיקול כזה בכיתה , מומלץ לדון כאן בנושא "חצי של עשירית . " העיגול וחלקיו יכולים להועיל בדיון כזה . בדיקה : סכום האחוזים : 50 % + 25 % + 10 % + 15 % = 100 % הסכום של מספרי התרגילים : 100 + 50 + 20 + 30 = 200 סכום החלקים ( למי שפתר את סעיף ב 1 + 1 + 1 + 15 = 1 : (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר