עמוד:73

ה . פרויקט כיתתי - מדידת משקעים באחד מחודשי החורף ( עמודים 119-117 בחוברת לתלמיד ) עמוד 117 בפתח היחידה התלמידים לומדים מה הם משקעים - גשם , שלג וברד - וכיצד מודדים אותם - במכשיר הנקרא מד–גשם . עמודים 119-118 בפעילות 1 מוצגות לתלמידים הוראות מפורטות כיצד מבצעים תהליך של חקר נתונים המתאר את כמות הגשם שירד בחודש שלם במקום מגוריהם . ההוראות מפרטות כיצד מכינים את מד הגשם וכיצד מודדים את כמות הגשם . מומלץ שהכיתה תתחלק לשש קבוצות , וכל קבוצה תהיה אחראית על יום אחר בשבוע במהלך כל החודש ( קבוצה אחת על יום ראשון , קבוצה שנייה על יום שני , וכן הלאה . ( יש להתחיל את המדידות ביום הראשון של החודש , ולהתחיל אותן כל יום באותה שעה , במשך 24 שעות . בפעילות 3 יש לתאר בטבלה את הנתונים המתקבלים . הטבלה של כל קבוצה יכולה להיראות כך : כמויות הגשם שירדו בחודש בפעילות 4 יש לאחד את הטבלאות של כל הקבוצות לטבלה אחת שתציג את הנתונים על כמויות הגשם שירדו במשך חודש שלם . בפעילויות 8-5 התלמידים מתבקשים להציג את הטבלה הכיתתית בדיאגרמה ולהסיק מסקנות מהנתונים המתקבלים . התלמידים נדרשים גם לבצע השוואות : להשוות את הנתונים שהם קיבלו לאותם נתונים ממקורות אחרים - אתר האינטרנט של השירות המטאורולוגי או העיתונות היומית - וכן להשוות לנתונים במקומות אחרים המופיעים בטבלאות שבנספחים . חשוב לערוך עם התלמידים דיונים על הנתונים שקיבלו ועל כל ההשוואות לנתונים חיצוניים אחרים . השאלות לדיון מופיעות בפעילויות 7 ו . 8–

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר