עמוד:21

עמוד 28 עוסק בהשוואה בין מספרים עשרוניים ובמציאת ההפרש בין שני מספרים נתונים . כאשר נתונים שני המספרים ומחפשים את ההפרש ביניהם , הפעולה המתאימה היא פעולת חיסור . בפעילות 17 נתונים אחד המספרים וההפרש ויש למצוא את המספר הנוסף . כאשר המספר המבוקש הוא המספר הגדול , הפעולה המתאימה היא פעולת חיבור ( למשל , סעיף א , ( וכאשר המספר המבוקש הוא המספר הקטן , הפעולה המתאימה היא פעולת חיסור ( למשל סעיף ד . ( עמוד 29 בעמוד זה יש פעילויות המשלבות בין יישומים וסדרות , והן משמשות הכנה לפעילויות שיבואו בהמשך העוסקות במציאת מספרים עשרוניים השווים לשברים שהמכנה שלהם הוא 2 או . 5 פעילות 18 פעילות בסדרות השקולה לפעילות זו היא להשלים את הסדרה שיש בה חמש קפיצות שוות בין 0 ל . 0 , , , , , 1 : 1 פעילות זו משמשת הכנה לפעילות . 19 פעילות 19 כשלב ביניים אפשר להציע לתלמידים תחילה להמיר את המספרים העשרוניים בשברים פשוטים ואז למצוא את השנת המתאימה לכל אחד מהם . רב דף 18 מתאים לפעילויות שבעמוד . 29 עשיריות , חמישיות וחצאים - עמודים 31-30 בפעילויות שבעמודים אלה נתונים שברים או מספרים מעורבים שבהם המונה הוא 5 או . 2 את המספרים האלה ממירים במספרים עשרוניים , ונעזרים בפסי החמישיות , בפסי החצאים ובפסי העשיריות . פעילות פתיחה מבקשים מהתלמידים להציע שוויונות שונים בין שבר למספר עשרוני . שאלה : האם תוכלו למצוא שוויון בין שבר שמכנהו אינו 10 לבין מספר עשרוני ? אם התלמידים לא ידעו אפשר להציע להם להיעזר ברמז : היעזרו בפסי החמישיות ובפסי החצאים . נסו לכתוב שוויונות בין שברים בחצאים ושברים בעשיריות , למשל : . 1 = 5 = 0 . 5 באותו האופן נסו לכתוב שוויונות בין שברים בחמישיות לשברים בעשיריות , למשל : . 4 = 8 = 0 . 8

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר