עמוד:17

פעילות כיתתית כל תלמיד יתבקש להמציא סדרת מספרים עשרוניים משלו בקפיצות שוות וליצור ממנה סדרה להשלמה . המורה תכין דף עבודה מהסדרות של התלמידים : א . הסדרה של דורית ... ב . הסדרה של דור ... וכן הלאה . כל תלמידי הכיתה יפתרו את הסדרות שבדף וכל תלמיד יבדוק איך פתרו האחרים את הסדרה שלו . עמוד 19 הפעילות מבליטה את הקשר בין המספרים הטבעיים לבין המספרים העשרוניים ואת מקום המספרים על ישר המספרים . לעמוד 19 מתאים רב דף . 13 הצעות לפעילויות נוספות בנושא מספרים עשרוניים על ישר המספרים מבקשים מהתלמידים להשלים מספרים עשרוניים כך שיתקבלו סדרות שונות בקפיצות שוות . עליהם לקבוע את גודל הקפיצה ולהמשיך את הסדרה . לאחר שבנו התלמידים את הסדרות , אפשר לבקש מאחד התלמידים לומר בקול את הסדרה שלו ושאר התלמידים יצטרכו לגלות מהו גודל הקפיצה . מציגים לפני התלמידים שורות של קווים לכתיבה ומבקשים מהם לכתוב שלוש סדרות שונות שמופיע בהן המספר 1 . 4 במקומות שונים , לא בהתחלה דווקא . בפעילויות של הסדרות אפשר להעלות את רמת הקושי לתלמידים מתקדמים על ידי הוספת אילוצים . למשל : המספר 1 . 4 יופיע במקום השלישי בסדרה , הסדרה תהיה סדרה יורדת , בסדרה יופיע גם מספר גדול מ . 3 עמוד 20 בעמוד זה עוסקים בהשוואה בין מספרים מסוגים שונים : מספרים עשרוניים , שברים ומספרים מעורבים . אפשר , כמובן , להיעזר בפסים : לסמן כל מספר על הפסים , להניח את המספרים זה לצד זה ולהשוות איזה מהם ארוך יותר . אפשר גם להיעזר בדף ישרי המספרים שבסוף החוברת לתלמיד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר