עמוד:15

לעמוד 15 מתאים רב דף . 11 רב דף זה משמש המשך ישיר לעמוד . 15 יש בו פעילות לפיתוח תובנת המספר : אפשר לציין את המשקל הכולל של האריזות ולבטל את אחד מסוגי האריזות . למשל : עמוד 16 עמוד זה עוסק כולו במבנה העשרוני של המספר . בפעילות 8 יש תרגילי חיבור וחיסור המתאימים למבנה המספר המוצג בפסים העשרוניים . כאן המטרה היא שהתלמידים יסמנו את המספר על הפסים ויפתרו את התרגילים בתוך כדי התבוננות בפסים העשרוניים . באותו האופן אפשר לבקש מהתלמידים לסמן את המספר 1 . 6 על הפסים העשרוניים ולכתוב תרגילי חיבור וחיסור שונים בתוך כדי התבוננות בייצוג של , 1 . 6 למשל : ____ + ____ = 1 . 6 1 . 6 - ____ = ____ _ ____ + ____ = 1 . 6 1 . 6 - ____ = ___ בפעילויות 9 ו 10 עוסקים במבנה העשרוני במשחק שיש בו שלושה סוגי מטבעות של כסף . ( שימו לב , מדובר כאן במשחק , כי במציאות אין מטבעות שרשומים עליהם ערכים כמו 0 . 1 לירה ( . ישר המספרים - עמוד 17 פעילות פתיחה מסרטטים על הלוח ישרי מספרים כאלה , והתלמידים משלימים מספרים מתאימים ליד השנתות . לאחר מכן מסרטטים ישר מספרים כזה : במהלך השנה למדו התלמידים לסמן שברים פשוטים על ישר המספרים , ועכשיו הם יוסיפו גם את המספרים העשרוניים המתאימים לאותן שנתות : 1 לעמוד 17 מתאים רב דף . 12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר