עמוד:7

מעבר מלימוד באמצעות פעולות בעצמים מוחשיים ללימוד הידע הפורמלי יש בפרק מעבר הדרגתי מהלימוד באמצעות האבזרים ללימוד בדרכים הפורמליות . נביא כאן דוגמאות למעבר כזה בשני נושאים : המרת שבר ( שמכנהו אינו 100 , 10 או ( 1 , 000 למספר עשרוני ( עמודים ( 54-53 , 31-30 בתחילה ההמרה נעשית באמצעות הפסים - פסי החצאים והעשיריות , החמישיות , ואחר כך הרבעים . המטרה היא שהתלמידים ידעו להפוך בקלות שברים מסוימים למספרים עשרוניים . למשל , 2 = 0 . 4 , 1 = 0 . 25 וכדומה . כדי לתת דימוי חזותי לאותן עובדות שמעוניינים שהתלמידים יזכרו בעל פה חשוב להיעזר בפסים המתאימים . דוגמה : 5 1 = 0 . 2 רק בהמשך ( עמוד ( 55 נלמדת הדרך הפורמלית של הרחבת שברים : התלמידים לומדים לנסות ש ולהרחיב את השבר הנתון לשבר שמכנהו 100 , 10 וכן הלאה . 7 35 דוגמה : . = = 0 . 35 חיבור מספרים עשרוניים ביחידות א ו ב בחוברת ניתנים תרגילים במאוזן המבוססים על עבודה בעצמים . דוגמה : 0 . 82 + 0 . 05 = ____ פותרים באמצעות סימון על הפסים באופן כזה : בהמשך , ביחידה ו ( חיבור וחיסור במאונך , ( נלמדת באופן פורמלי הכתיבה במאונך של כל ספרה במספר במקומה המתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר